Xarxa de Parcs Naturals | Montesquiu El dimarts 29 de maig. Sessió gratuïta. Inscripcions obertes fins al 23 de maig

1a Jornada Tècnica d'Espais Naturals al Centre de Recursos del Castell de Montesquiu

20/04/2018

'Patrimoni cultural i paisatge: una oportunitat per a la conservació i la dinamització local', tema la de primera de les tres jornades tècniques del 2018 que tindrà lloc el dimarts 29 de maig al Centre de Recursos del Castell de Montesquiu.

Amb motiu de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural 2018, s’organitza aquesta jornada amb l’objectiu de posar en valor els vincles entre la cultura i la natura i donar a conèixer les eines de conservació d’aquest patrimoni cultural. Així mateix, es treballaran exemples reals d’accions de promoció i dinamització del paisatge i del patrimoni en l’àmbit local.

El paisatge, com a espai de trobada entre la natura i l’acció de l’home, forma part del nostre llegat i conté un patrimoni natural i cultural que contribueixen a la qualitat de vida de les persones i representen un potencial dinamitzador de les economies locals. La diversitat de paisatges és una de les característiques més notables del territori de Catalunya i un element constitutiu del seu patrimoni.

La jornada constarà d'un primer apartat de ponències marc seguides de la presentació de diferents experiències, casos d'èxit o projectes innovadors. S’adreça principalment als responsables polítics i tècnics d’ajuntaments, consells comarcals i consorcis, i a tots els tècnics que treballin per a la gestió i la conservació del patrimoni cultural, el paisatge, la gestió del territori i la conservació de la biodiversitat local, així com la promoció econòmica. Tanmateix, totes les persones interessades en aquestes temàtiques també hi són convidades.

Continguts, programa i inscripció

En aquest enllaç trobareu tots els detalls del contingut, programa i inscripció. La jornada és gratuïta però, per raons organitzatives, cal formalitzar la inscripció abans del 23 de maig.

· Inscripció de persones procedents de l’administració local de la demarcació de Barcelona (ajuntaments, consells comarcals i Diputació).

· Inscripció de persones no incloses a l’apartat anterior.

La 1a Jornada Tècnica d'Espais Naturals està organitzada per l’Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, l’Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona i la Direcció de Serveis de Formació de la Diputació de Barcelona.

Altres jornades

Les altres dues jornades d'aquest cicle són:

· 4 d’octubre: "Com comunicar per implicar la societat en la conservació de la natura".

· 27 de novembre: "Renaturalitzar els pobles: solucions basades en la natura".

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Montesquiu, general,