Diputació de Barcelona | Xarxa de Parcs Naturals S’han produït quaranta incendis de vegetació amb set hectàrees afectades

Balanç del primer mes del Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals

23/07/2018

L’equip d’informadors del Pla d’Informació i Vigilància contra Incendis Forestals (PVI) de la Diputació de Barcelona, que es realitza en col·laboració amb els ajuntaments i les ADF, han detectat des de l’inici de la campanya el 15 de juny un total de 40 incendis de vegetació, 23 dels quals han estat en zones forestals, amb un total de 7 hectàrees afectades.

D’aquest total, 17 incendis amb 3,7 hectàrees cremades s’han produït durant la primera quinzena de juliol. Així mateix, l’equip d’informadors i vigilants ha realitzat un total de 21.326 accions informatives a persones que transitaven per zones forestals i àrees de lleure.

D’acord amb aquestes dades, el nombre d’incendis de la primera quinzena de juliol es troba en la mitjana dels incendis del període 2008-2017. També la superfície afectada per aquests incendis està per sota de la mitjana en el mateix període.

Per comarques, la principal superfície forestal afectada ha estat el Penedès-Garraf, amb 2,90 hectàrees, concretament al terme municipal de Sant Pere de Ribes, al costat de la carretera C-15B, amb un incendi que es va produir el 5 de juliol. La resta han estat petits incendis de zones de matoll i terrenys agrícoles. D’aquests el més important va afectar 2,40 hectàrees de la finca Pla de Can Vilaró a Montornès del Vallès el 21 de juny.

La campanya 2018 del Pla d'Informació i Vigilància contra Incendis Forestals (PVI) -que desplega la Diputació de Barcelona en col·laboració amb ajuntaments, agrupacions de defensa forestal (ADF) i altres institucions- durarà fins l'1 de setembre.

El Pla compta amb un equip de 257 persones contractades per a aquest dispositiu, que atendran 91 rutes mòbils en el conjunt de 475.502 hectàrees de territori forestal de Barcelona, amb una inversió de 2.160.322 euros a càrrec de la Diputació de Barcelona.

Per a més informació, consulteu aquest enllaç.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Diputació de Barcelona, Biodiversitat, Recerca i seguiment, Prevenció incendis, Gestió del medi, Xarxa de Parcs Naturals, general,