Xarxa de Parcs Naturals Es tracta de la fira professional dels aliments produïts a Catalunya

I trobada 'Creixement de l'alimentació' a Fira Àpat

16/06/2018

El 30 de maig al Mercat del Ninot, va tenir lloc una sessió de treball coordinada per Fira Àpat (Fira Professional de l’Alimentació i la Gastronomia Catalana) i pel director general del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Carmel Mòdol. El programa Parc a taula va participar-hi.

Els objectius clau de la trobada van ser el següents: el creixement del consum de productes d’alimentació catalana, en un un horitzó 2025, en el marc de Fira Àpat; la interrelació dels agents participants en la trobada; la coordinació d´accions futures amb el mateix objectiu. Es van posar en comú les diverses iniciatives ja començades per promoure els aliments i el consum de proximitat així com idees que cada entitat està treballant o treballarà en el futur per tal de fomentar l’alimentació catalana de proximitat.

L’esdeveniment va comptar amb la presència i el suport de diverses institucions: Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya; Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya; Departament de Comerç de la Generalitat de Catalunya; Diputació de Barcelona (programa Parc a taula); Ajuntament de Barcelona; Institut de Cuina Catalana; Agrupament de Botiguers de Catalunya; PRODECA; Institut de Mercats Municipals de Barcelona; Federació Intercomarcal d’Hostaleria i Restauració; Gremi de Restauració de Barcelona.

A la trobada es va introduir la nova iniciativa MultipliCAT, la qual vol ser un projecte que englobi el màxim d’organitzacions i institucions amb l’objectiu d’aconseguir la màxima difusió del producte i la gastronomia catalana de proximitat. S’impulsarà conjuntament des del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i Fira Àpat i es convida totes les institucions a unir-se.

La propera trobada del grup de treball tindrà lloc el 20 de setembre del 2018. Per a més informació: Fira Àpat, fira professional dels aliments produïts a Catalunya.

Font de la informació: Parc a taula

Categoria: Parc a taula, Parc a taula, Notícies d'arreu, Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, general,