Xarxa de Parcs Naturals El 7 de maig a les 13 h

EUROPARC organitza un seminari en línia sobre per què i com fer la natura més accessible amb la participació de la Xarxa de Parcs Naturals

26/04/2021

EUROPARC organitza el 7 de maig a les 13 h un seminari en línia o webinar titulat 'Why and How to Make Nature More Accessible?' (Per què i com fer que la natura sigui més accessible?) en què s’exposaran experiències i bones pràctiques sobre educació natural integradora i solucions d’accessibilitat per a senders naturals. S’hi parlarà de la Xarxa de Parcs Naturals. L’objectiu d’aquest seminari web és posar de manifest per què l’accés a la natura es fa cada vegada més present avui dia i quines opcions d’accés s’han i es poden buscar.

Els parcs nacionals, els llocs del patrimoni natural i els paisatges simbòlics són els nostres valors nacionals i contribueixen a la qualitat de vida. També són una font important d’educació ambiental, recreació i turisme. Però, són accessibles per a tothom?

Arribar a la natura de vegades pot ser un desafiament, a causa d’una superfície de camí rocós, un passeig marítim massa estret, massa costerut, massa relliscós o perquè no hi ha cap rastre natural. Això afecta no només les persones amb discapacitat, sinó també les persones amb lesions temporals, pares amb fills petits, gent gran, de fet, la major part de la població. L’adaptació de l’entorn i els serveis a tothom forma part d’un concepte de desenvolupament sostenible i és important, tant des de la perspectiva social com econòmica.

L’objectiu d’aquest seminari web és posar de manifest per què l’accés a la natura es fa cada vegada més present avui dia i quines opcions d’accés s’han de buscar i es poden buscar. Presentadors de Finlàndia, Espanya i Letònia mostraran com estar a l'aire lliure està relacionat amb la identitat nacional i les pressions que la pandèmia de la COVID-19 està exercint sobre els senders naturals.

A més, presentaran el problema d’accessibilitat a la natura des del punt de vista de l’usuari i compartiran exemples de bones pràctiques sobre educació natural integradora i solucions d’accessibilitat per a senders naturals.

El seminari s’imparteix en anglès i per assistir-hi cal inscripció prèvia a la web.

Font de la informació: EUROPARC

Categoria: Accessibilitat als parcs, Xarxa de Parcs Naturals, ODS, Notícies d'arreu,