Xarxa de Parcs Naturals | Garraf Programa, informació i inscripcions al web

Ja us podeu inscriure a la 3a Jornada Tècnica d'Espais Naturals, al Museu de Gavà

03/11/2018

El dimarts 27 de novembre us esperem a la 3a Jornada Tècnica d’Espais Naturals 'Renaturalitzar els pobles: solucions basades en la natura', al Museu de Gavà. Tot un matí de ponències i casos pràctics sobre urbanització sostenible, mitigació i adaptació al canvi climàtic, ciutats verdes, restauració d’ecosistemes degradats, resiliència urbana. Sessió gratuïta, cal inscriure’s prèviament.

La natura té el potencial de respondre a molts dels reptes de futur dels nostres pobles, millorant la qualitat de vida dels habitants i contribuint a la regeneració econòmica. En els darrers anys ha emergit amb força el concepte de “Solucions basades en Natura” (SbN), especialment en el context de les ciutats verdes, la resiliència urbana o la urbanització sostenible. Segons la Comissió Europea són les accions inspirades, basades o copiades de la natura, que utilitzen o milloren solucions existents per afrontar diversos reptes ambientals, socials i econòmics de manera sostenible i eficient.

L’aplicació de les SbN ha de promoure la urbanització sostenible, la restauració dels ecosistemes degradats, la mitigació i l’adaptació al canvi climàtic i, en general, ha de millorar la gestió del risc i la resiliència. Té particular rellevància en aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de la Nacions Unides. Els objectius de la jornada són donar a conèixer el concepte de solucions basades en la natura i compartir experiències i reptes sobre per aplicar aquests conceptes en el context urbà.

La 3a Jornada Tècnica d’Espais Naturals s'adreça especialment a responsables polítics i tècnics dels ajuntaments, consells comarcals i consorcis, i a tots els tècnics que treballin en gestió del territori, urbanisme, salut pública, conservació de la biodiversitat, entre d’altres. Tanmateix, la sessió és oberta a qualsevol persona que estigui interessada en la temàtica de les SbN.

Informació i programa

En aquest enllaç trobareu tota la informació d’aquesta 3a i darrera Jornada Tècnica d’Espais Naturals d’enguany: programa, ubicació, horari, etc.

Inscripcions

La jornada és gratuïta però, per raons organitzatives, cal formalitzar la inscripció abans del 23 de novembre:

· Inscripció de persones procedents de l’administració local de la demarcació de Barcelona (ajuntaments, consells comarcals i Diputació).

· Inscripció de persones no incloses a l’apartat anterior.

Categoria: Ponències, Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, Garraf, Divulgació, Biodiversitat, general,