Xarxa de Parcs Naturals Organitzada pel CREAF, la UAB i la Diputació de Barcelona

Jornada gratuïta sobre la millora de la seguretat dels nuclis de població davant dels incendis forestals

24/07/2017

El proper dimarts 10 d’octubre, la Sala de Graus. Edifici C. Facultat de Ciències i Biociències de la UAB acollirà la jornada 'Com podem millorar la seguretat dels nuclis de població davant dels incendis forestals?'. L'assistència és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament.

La jornada, organitzada pel CREAF, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Diputació de Barcelona, s’adreça a tècnics municipals de medi ambient o de desenvolupament rural així com a alcaldes i regidors d'ajuntaments amb nuclis de població en zones forestals.

Els seus objectius són, per una banda, informar sobre els serveis tècnics i econòmics que actualment ofereix la Diputació de Barcelona als ajuntaments en matèria de prevenció d'incendis forestals a les urbanitzacions i nuclis de població.

Per una altra, també es farà transferència dels resultats dels estudis de seguiment dels tractaments forestals per a l'obertura de les franges perimetrals i les parcel·les interiors executades pels ajuntaments a través del Catàleg de serveis de la Diputació de Barcelona.

Finalment, es pretén resoldre les inquietuds amb relació a la gestió de les mesures de prevenció d'incendis forestals a les urbanitzacions i nuclis de població.

Programa:

10 h - Benvinguda. Javier Retana, director del CREAF, i Jesús Calderer, diputat adjunt d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona.

10.15 h - “La llei 5/2003 i el suport de la Diputació de Barcelona als ajuntaments.” Xavier Navalon, tècnic de l’Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona.

10.45 h - “L’experiència dels ajuntaments.” Marta Gómez, regidora de Medi Ambient, Urbanisme i Habitatge de l’Ajuntament de Cabrils, i Alfons Parcerisas, tècnic de l’Ajuntament de Marganell.

11.15 h - Descans.

11.45 h - “El malson del bon gestor: bases ecològiques del perquè ens és tan difícil controlar el creixement del sotabosc.” Josep Maria Espelta, investigador del CREAF.

12.15 h - “Resultats del seguiment de la resposta de l’estrat arbustiu i processos d’erosió després de tractaments en franges de baixa combustibilitat.” Marina Palmero, tècnica del CREAF.

12.45 h - Taula rodona. Moderador: Joan Carles Àngel, cap de l’Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona.

Podeu inscriure-us en aquest enllaç (es donarà prioritat a les persones que pertanyen als col·lectius destinataris).

Per a més informació, descarregueu-vos el programa [PDF].

Font de la informació: Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals (OTPMIF)

Categoria: Diputació de Barcelona, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Xarxa de Parcs Naturals, Prevenció incendis, general,