Xarxa de Parcs Naturals Els recursos estan destinats a ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats i consorcis locals

L'anàlisi d'espais lliures, la millora del patrimoni natural i la reducció dels danys causats per la fauna, presents en el Catàleg de serveis 2020

13/01/2020

La Diputació de Barcelona ha aprovat en Junta de Govern el nou Catàleg de serveis pel 2020, en vigor des del 10 de gener. El Catàleg conté tots els recursos econòmics, materials i tècnics que la Diputació posa a disposició dels governs locals de la província garantint, així, que poden prestar serveis i activitats a la ciutadania en les condicions adequades i de forma equilibrada a tot el territori.

Enguany, des de la Gerència de Serveis d'Espais Naturals s'ofereixen quatre recursos (dos econòmics i dos tècnics) gestionats des de l’Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial (OTPAT).

Són els següents:

· Anàlisi dels espais lliures (SNU) per al desenvolupament de la infraestructura verda local i l'ODS15. Data final de sol·licitud: 31/03/2020.

· Redacció de projectes de millora del patrimoni natural. Data final de sol·licitud: 06/02/2020.

· Execució de projectes de millora del patrimoni natural. Data final de sol·licitud: 06/02/2020.

· Mesures per a reduir danys causats per mamífers salvatges. Data final de sol·licitud: 06/02/2020.

Catàleg de serveis 2020

Destinat als ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats i consorcis locals, el Catàleg de serveis del 2020 mostra la seva fermesa en la lluita contra el canvi climàtic i l’alineament amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Així mateix, aposta pels serveis a les persones i les polítiques d’igualtat i diversitat, fomenta l’activitat econòmica local i dona un nou impuls a la cultura i a l’educació.

Els recursos oferts per la Gerència de Serveis d’Espais Naturals se centren en la identificació dels serveis ecosistèmics que ofereix el territori i la proposta d’una infraestructura verda local per a tot el municipi. També es poden sol·licitar recursos per a la millora del patrimoni natural local en sòl no urbanitzable (projecte i execució) i per implementar mesures per reduir danys causats per mamífers salvatges.

Per a més informació, podeu consultar-ne els diferents recursos que el Catàleg aplega mitjançant el cercador.

Font de la informació: Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial (OTPAT)

Categoria: vertebrats, fauna, Paisatge, Relleu, Planificació i avaluació, Biodiversitat, Gestió del medi, ODS, Xarxa de Parcs Naturals, mamífers, Diputació de Barcelona, hàbitats, Recerca i seguiment, general,