Xarxa de Parcs Naturals | Garraf En el marc de col·laboració establert entre la Xarxa de Parcs Naturals i l'Obra Cultural de l'Alguer

L'exposició 'Dring de Mars 2' es presenta a Catalunya

03/05/2018

Una delegació algueresa, formada per a representants del Liceu artístic i de l’Obra Cultural van visitar diversos indrets catalans la setmana del 16 d’abril. Una nova acció que consolida el pont de germanor establert entre l’Obra Cultural de l’Alguer i la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, amb tantes actuacions realitzades al llarg d’aquests anys, sempre encaminades a la dinamització dels espais naturals protegits a partir del seu patrimoni comú, la llengua i la cultura catalana.

Durant aquests anys, han anat passant estudiants d’escoles d’ensenyament primari, estudiants de cuina i hostaleria, estudiants d’arquitectura, pintors, poetes, músics, biòlegs, viticultors... i, ara, estudiants del Liceu Artístic de l’Alguer.

El projecte “Dring de mars” neix al 2012 de la mà de Jordi Aligué, director de Vallgrassa. Centre Experimental de les Arts, al Parc del Garraf. En aquella primera edició, 13 poesies alguereses van ser llegides i interpretades pels alumnes de Vallgrassa, i les obres realitzades es van presentar a l’Alguer l’abril del 2012 i a Cardedeu l’octubre d’aquell mateix any.

L’any passat, es va continuar aquest projecte, amb el "Dring de Mars 2", en què 11 poesies catalanes es van llegir i interpretar pels alumnes del Liceu Artístic de l’Alguer i, en forma d’exposició col·lectiva, es va presentar el setembre a Villa Gioiosa, al Parco di Porto-Conte, agermanat amb el Parc del Garraf.

“Dring de mars 2” s’ha presentat ara a Catalunya, dins de la programació de la sala L’estació és allà, de Cardedeu, amb la presència d’Enric Olivé, alcalde de Cardedeu, i del coordinador d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Jordi Padrós. i es mostra com una fantàstica oportunitat per adonar-se dels lligams lingüístics, culturals i afectius existents entre les comunitats de parla catalana.

A banda, el programa d’activitats d’aquesta delegació va incorporar visites a les oficines centrals de la Xarxa de Parcs Naturals a Barcelona, al Palau Güell, al Parc Natural del Montseny, al Centre Cultural Roca Umbert de Granollers, i un concert musical de la banda Barretina Tarner, encapçalat pel professor de l’escola de Jazz de Barcelona i director adjunt de Vallgrassa, Arturo Blasco.

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Garraf, general,