Diputació de Barcelona | Xarxa de Parcs Naturals Destinat a ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entre d'altres

L'Informe dels espais lliures per a processos de planificació urbanística i sectorial, al Catàleg de Serveis 2018

26/01/2018

El recurs permet l’elaboració d'informes d'anàlisi i planificació dels espais lliures. Aquests es fan sobre la base de la informació pluridisciplinària de descripció i valoració del medi natural, a partir dels conceptes de serveis ecosistèmics i infraestructura verda aportats pel Sistema d'Informació Territorial de la Xarxa d'Espais Lliures de la província de Barcelona (SITxell), enfocats a la planificació urbanística i sectorial.

Es tracta d’un recurs tècnic de redacció de plans, projectes i informes, elaborat per l’Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial (OTPAT), per incorporar en projectes de revisió del planejament urbanístic municipal, de planejament especial i de planificació de polítiques sectorials en sòl no urbanitzable, competències dels governs locals.

L’estudi identifica els serveis ecosistèmics que ofereixen els espais lliures pel benestar dels ciutadans i, proposa la infraestructura verda municipal per tal maximitzar aquests serveis. Es consideren, entre d’altres, els serveis de regulació (hídric, control de l’erosió, de la contaminació atmosfèrica), d’aprovisionament (d’aliments, de biomassa) i culturals (usos recreatius, paisatgístics, espirituals, identitaris). La identificació d’aquests serveis al territori, i la seva priorització, és el que s’anomena la infraestructura verda municipal.

En són els principals destinataris els ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, comunitats de municipis, consorcis locals i entitats municipals descentralitzades. El termini de sol·licitud finalitza el dilluns 2 d’abril del 2018 (inclòs).

Per a més informació, podeu consultar aquest enllaç, en el qual trobareu el detall dels criteris de valoració, condicions de concertació i compromisos de qualitat.

Font de la informació: Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial (OTPAT)

Categoria: Diputació de Barcelona, Paisatge, Planificació i avaluació, Biodiversitat, Gestió del medi, Xarxa de Parcs Naturals, Normativa, Diputació de Barcelona, Informació tècnica, Notícies d'arreu, general,