Parc Agrari | Collserola | Foix | Xarxa de Parcs Naturals Són els corresponents als parcs de Collserola, Foix i Parc Agrari del Baix Llobregat

L'ONCE transcriu en braille els darrers contes de la col·lecció 'La Xara i el Pau', ambientats als espais de la Xarxa de Parcs Naturals

16/04/2015

Els tres darrers contes de la col·lecció "La Xara i el Pau", ambientats en els diferents espais de la Xarxa de Parcs Naturals, han estat transcrits al sistema braille per l'ONCE. Els llibres van adreçats tant als escolars cecs que participen al programa Viu el parc com també als usuaris dels centres d'informació dels parcs.

Els tres darrers contes de la col·lecció transcrits en sistema braille per l'ONCE van ser lliurats pel director del Centre de Recursos Educatius ONCE Barcelona, Manel Eiximeno, al coordinador de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, Reca Vidiella. Es tracta dels corresponents als parcs de Collserola, Foix i Parc Agrari del Baix Llobregat i s'afegeixen als ja editats fins ara per l'editorial Mediterrània i ambientats en els parcs del Garraf, Montseny, Castell de Montesquiu, Olèrdola, Serralada de Marina, Montnegre i el Corredor, Guilleries-Savassona, Serralada Litoral i Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Els llibres van adreçats als alumnes cecs que participen al programa Viu el parc, que es duu a terme des de fa vint-i-tres anys i disposa d'un programa escolar específic destinat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis que tenen el seu àmbit dins la Xarxa de Parcs Naturals.

Anualment, participen en el programa Viu el parc uns 6.000 nens i nenes que pertanyen a 150 escoles situades a 76 municipis de deu parcs naturals. Aquests alumnes, a banda de participar en activitats específiques a l'aula i al parc, també reben un conte sobre el territori protagonitzat per la Xara i el Pau, els quals, mercès al text de Gonçal Luna i les il·lustracions de Susanna Campillo, viuen aventures diverses.

Entre el col·lectiu escolar que participa en el programa Viu el parc, hi ha alumnes que tenen alguna discapacitat física o sensorial. A Catalunya, hi ha 1.500 infants cecs i deficients visuals escolaritzats. L'ONCE i la Diputació de Barcelona treballen plegats per atendre'ls amb el préstec de materials i eines adequades perquè puguin desenvolupar les activitats que es duen a terme.

A més a més, a les oficines dels parcs naturals es disposarà d'un exemplar d'aquests contes en braille per tenir-los a disposició del públic que el demani en préstec. L'ONCE imprimirà nous exemplars quan l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona ho sol·liciti.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Parc Agrari, Llibres, Accessibilitat als parcs, Collserola, Foix, Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, general,

Tags: conte il·lustrat, xara i pau, once, sistema braille,