Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Núria Marín va anunciar al ple de gener una partida inicial de cinc milions d'euros destinada als ajuntaments

La Diputació de Barcelona aprova ajuts extraordinaris per donar resposta a les necessitats provocades pel temporal Gloria

31/01/2020

Mitjançant un programa d’ajuts per a emergències municipals, la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, va anunciar el dijous 30 de gener que la corporació és la primera administració a donar resposta a les necessitats d’urgència i emergència que els ajuntaments de la província tenen com a conseqüència del temporal Gloria. Els ajuntaments poden tramitar els ajuts per a les emergències municipals a partir del divendres 31 de gener.

Marín va explicar que la Diputació té previst destinar-hi una primera partida de cinc milions d’euros que permetran "pagar i pal·liar els efectes de la urgència i emergència". En aquest sentit, també va ressaltar que "són recursos per pagar tot allò que s’ha realitzat aquests dies i que ha estat necessari per tornar a la màxima normalitat els municipis", un suport als ajuntaments de la província que ha d’anar acompanyat de les línies d’ajut que es duguin a terme des d’altres administracions, com la Generalitat o l’Estat.

En aquest sentit, Marín va recordar que amb l’anunci d’impulsar un programa d’ajuts per a emergències municipals, fet ara fa una setmana, es volia "tranquil·litzar, sobretot i especialment,  a alcaldes i alcaldesses que estaven a peu d’obra, que estaven treballant colze a colze amb els seus veïns i veïnes d’una forma ràpida i exemplar".

Tramitacions a partir del 31 de gener

A partir del divendres 31 de gener, els ajuntaments afectats ja podran sol·licitar els ajuts necessaris a través d’aquest nou programa que està estructurat en diferents àmbits en funció de l’emergència i les seves afectacions, com poden ser aiguats, nevades o incendis.

Cal recordar que, en situacions d’emergència com la provocada pel temporal Glòria, els governs locals han de fer front a actuacions i despeses no previstes en els seus pressupostos i que, per tant, no disposen de recursos suficients per dur-les a terme.

Declaració institucional

La presidenta Núria Marín va detallar aquest nou programa d’ajuts després del ple del mes de gener, durant el qual es va llegir una declaració institucional sobre els efectes del temporal Gloria i va expressar-se "el condol de tota la institució als familiars i persones properes a les víctimes mortals d’aquest tràgic episodi meteorològic".

En aquest enllaç podeu veure les declaracions de Núria Marín.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: general, Gestió del medi, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Biodiversitat, Diputació de Barcelona,