Xarxa de Parcs Naturals Es va arribar a acords diversos

La Diputació de Barcelona reforça l'acord amb les ADF per a la prevenció d'incendis forestals

22/02/2019

En el marc de l’estreta col·laboració que la Diputació de Barcelona manté amb les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF), el dimarts 19 de febrer va tenir lloc a Manresa una taula de treball per enfortir la cooperació en matèria de prevenció d’incendis forestals a la demarcació de Barcelona.

El vicepresident primer de la Diputació i responsable de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, Dionís Guiteras, acompanyat de tècnics de l’Oficina de Prevenció Municipal d’Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari (OTPMIFDA), es va reunir amb representants de les Agrupacions de Defensa Forestal, les seves federacions comarcals i el Secretariat de Federacions i Agrupacions de Defensa Forestal de Catalunya (SFADF).

Fruit dels acords als quals s’ha arribat, la Diputació de Barcelona es compromet a seguir donar suport a la tasca de prevenció d’incendis forestals que els propietaris forestals i voluntaris de les més de 120 ADF de la demarcació realitzen desinteressadament en benefici de tots els ciutadans. Aquest suport per al 2019 es materialitzarà en una inversió de 2.780.000 euros en manteniment de la xarxa viària bàsica de prevenció d’incendis forestals, així com en el suport tècnic i econòmic, amb l’aportació de 31.500 euros per a la realització de tasques de formació i coordinació que realitzen les nou Federacions d’ADF.

L’acord també preveu una participació de les ADF en el disseny i l’execució de la campanya de sensibilització i vigilància contra incendis forestals i altres campanyes de sensibilització i comunicació, així com en el suport econòmic al SFADF per valor de 40.000 euros destinats a la millora de la formació, comunicacions i seguretat de les membres de les ADF de la demarcació.

Així mateix es va acordar fer una fase pilot de desplegament de la xarxa de comunicacions RESCAT, pròpia dels cossos de seguretat i emergències de Catalunya a les ADF de la demarcació amb una aportació de 35.000 euros per part de la Diputació de Barcelona, que ha de permetre millorar la seguretat i la coordinació de les ADF amb la resta mitjans l’extinció d’incendis.

Finalment, es va acordar impulsar un conveni de col·laboració per quatre anys amb les ADF i ajuntaments de la demarcació de Barcelona per a la col·laboració en matèria de prevenció d’incendis forestals, amb l’objectiu que des de la Diputació de Barcelona, ajuntaments, entitats, propietaris i voluntaris reforcin conjuntament la prevenció d’incendis forestals així com la defensa de les persones i del patrimoni natural del conjunt del territori.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, hàbitats, flora, Diputació de Barcelona, Gestió del medi, Normativa, Prevenció incendis, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Paisatge, Hidrologia, Biodiversitat, general,