Xarxa de Parcs Naturals Amb activitats com #LlegeixNatura, un concurs fotogràfic a Instagram

Les biblioteques i els centres de documentació se sumen a la celebració de la Setmana de la Natura

19/05/2019

Les biblioteques es sumen a la 4a edició de la Setmana Natura sota el lema 'Llegeix Natura'. Els diferents serveis de lectura pública de Catalunya organitzaran activitats per animar els usuaris a llegir o consultar el fons ambiental documental: un gran repertori de llibres sobre natura i medi ambient.

Les biblioteques públiques de Catalunya i els centres amb documentació ambiental de Catalunya (la xarxa DocAmbCat) celebren les efemèrides ambientals del 24 de maig (Dia Europeu dels Parcs) i del 5 de juny (Dia Mundial del Medi Ambient), per la qual cosa es concentraran la majoria de les accions entre aquestes dates.

Per fomentar la participació, s’organitzarà un concurs amb tres categories de premis, en què les persones participants a les activitats de les biblioteques hauran de pujar una foto a Instagram en la qual aparegui el braçalet #setmananatura i l’activitat que estan realitzant a la biblioteca entre el 24 de maig i el 9 de juny. Podeu consulteu les bases del concurs en aquest enllaç.

Un gran repertori de premis per als participants

Totes les persones que participin a les activitats de les biblioteques durant la Setmana de la Natura i pengin les seves imatges a Instagram podran guanyar:

· Una nit per dos persones a l’espai en custòdia de l’Avenc de Tavertet.

· Una sortida naturalista per dos persones amb un guia expert d’una entitat ambiental.

· Un lot de productes de custòdia.

A més d’aquests premis, cada guanyador de les diferents categories s’endurà un lot de llibres de natura. Entre la resta de participants que no hagin resultat guanyadors del concurs, se sortejaran cinquanta paquets que inclouran recursos sobre els parcs naturals de Catalunya i llibres de natura i medi ambient com, per exemple, mapes dels parcs i guies de rutes literàries o de patrimoni arquitectònic pels parcs naturals de la demarcació de Barcelona. Les biblioteques en les quals els participants hagin resultat guanyadors del sorteig també s’enduran dos llibres de regal per a la seva col·lecció local.

També inclouran entrades 2x1 a l’exposició temporal "SomNatura" del Museu de Ciències Naturals de Barcelona, un recorregut visual i sensorial que mostra la degradació del patrimoni natural del territori, així com una mostra dels projectes que duen a terme tant l’administració com les entitats ambientals per conservar la natura i els cicles vitals dels ecosistemes de Catalunya.

4a Setmana de la Natura

La Setmana de la Natura està organitzada per la Xarxa per a la Conservació de la Natura (Xarxa de Custòdia del Territori - XCT i la Xarxa de Voluntariat Ambiental de Catalunya - XVAC), entitat ambiental dedicada a la conservació de la natura i a la implicació de la societat en aquesta. La iniciativa compta amb la col·laboració del Departament de Territori i Sostenibilitat i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Xarxa de Parcs Naturals i la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Font de la informació: Setmana de la Natura

Categoria: Educació ambiental, Dia Europeu dels Parcs, Divulgació, Xarxa de Parcs Naturals, Educació ambiental, Educació ambiental, Biodiversitat, Notícies d'arreu, general,