Xarxa de Parcs Naturals El termini de presentació serà de 37 dies un cop s'aixequi l'estat d'alerta actualment vigent

Oberta la convocatòria dels Premis Parc a taula 2020

20/04/2020

El Premis Parc a taula 2020 estan destinats a reconèixer la tasca de les empreses i entitats adherides al programa Parc a taula que, a través de la seva activitat, es distingeixen per la seva contribució a la sostenibilitat dels espais naturals de la província de Barcelona.

Als Premis es poden presentar aquelles empreses que estiguin adherides al Parc a taula. Com a novetat, i amb l’objectiu de facilitar la recepció de candidatures, s’accepten candidatures presentades per tercers. D’aquesta manera, els consells comarcals, ajuntaments, associacions o, fins i tot, particulars poden presentar candidatures d’empreses que estiguin adherides al Parc a taula.

Els projectes o actuacions que s’hi presentin han de complir els següents requisits:

1. Que estiguin impulsats o participats per empreses adherides al Parc a taula.

2. Que estiguin en línia amb els valors i finalitats del programa Parc a taula i amb alguna de les 8 modalitats dels premis a la qual es presentin.

3. Que estiguin en execució o finalitzats en els darrers 12 mesos.

4. Que estiguin executats total o parcialment en algun dels municipis de l’àmbit territorial del Parc a taula.

Els projectes podran presentar-se de forma individual o conjuntament en els casos en què estiguin impulsats o executats per més d’una empresa adherida al Parc a taula.

Vuit modalitats de premis

Les vuit modalitats de premis són les següents:

1. Premi a la recerca, recuperació o promoció agroalimentària.

2. Premi a la recerca, recuperació o promoció del patrimoni cultural o natural.

3. Premi a la promoció del producte i la cuina de proximitat.

4. Premi al projecte associatiu.

5. Premi a la proactivitat i participació.

6. Premi a l’Experiència Parc a taula o a l’Activitat Parc a taula.

7. Premi al Plat Parc a taula.

8. Premi a la gestió ambiental, social i/o saludable.

Presentació i termini candidatures

Per presentar una candidatura cal omplir un breu formulari, acompanyat de tres o més fotografies, en el qual s’hi pot adjuntar qualsevol document que reforci la candidatura. El termini de presentació serà de 37 dies un cop s’aixequi l’estat d’alerta actualment vigent.

El premi, un distintiu a mode de reconeixement, l’atorgarà un jurat format per tretze persones vinculades al món de la gastronomia i la gestió del territori. L’entrega dels premis es preveu de cara a setembre en un acte públic.

Podeu consultar una fitxa resum dels Premis del Parc a taula 2020 en aquest enllaç. Per a més informació, adreceu-vos a parcataula@diba.cat.

Font de la informació: Parc a taula

Categoria: Parc a Taula, general, Xarxa de Parcs Naturals, Parc a taula, ODS, Parc a taula,

Parc a taulaParc a taula