Xarxa de Parcs Naturals L'edició inclou tots els textos en català, castellà i anglès

Quaranta anys d'educació ambiental, en un llibre

16/04/2017

La Diputació de Barcelona ha editat el llibre Educació ambiental. D'on venim? Cap a on anem?, una revisió a partir de la reflexió de diversos autors sobre l'estat de l'educació ambiental després de quaranta anys de pràctica efectiva, amb la finalitat de fer una mirada crítica i una reflexió sobre el camí recorregut, així com mostrar els canvis produïts en aquesta disciplina.

El volum inclou un primer capítol a càrrec de Jaume Terradas, del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) de la Universitat Autònoma de Barcelona, en el que fa una revisió d’aspectes fonamentals, quatre dècades després de la publicació de l’Itinerari del bosc de Santiga, que va introduir l’educació ambiental al nostre país, amb aspectes com l’educació ambiental en el món municipal, les formes i noves eines com és la comunicació ambiental o les xarxes digitals, imprescindibles per vehicular l’educació per a la sostenibilitat en els propers anys.

La publicació es completa amb diversos articles de tècnics i responsables mediambientals com Marta Lacruz i Sobré, de Lavola; Teresa Franquesa, de l’Ajuntament de Barcelona; Enric Cahner, Montserrat Bert i Francesc Camps, de l’Ajuntament de Badalona; Joan Manuel Riera, de l’Escola de Natura del Corredor; Glòria Arribas i Juanjo Butron, del Parc Natural de la Serra de Collserola; Maria Josep Picó, de la Universitat de València; Ismael Peña-López i Albert Padró-Solanet, de la UOC, i Gonçal Luna i Josep Melero, de la Diputació de Barcelona. L’article d’aquest darrer fa una diagnosi de trenta-cinc anys d'educació ambiental a la Xarxa de Parcs Naturals i proposa perspectives de futur des de l'òptica de l'administració local.

El llibre es pot adquirir a través de la Llibreria de la Diputació en versió paper o PDF i l'edició inclou tots els textos en català, castellà i anglès.

El proper dijous 8 de juny hi ha prevista una presentació de l'obra amb els autors en una jornada tècnica amb tres taules rodones de reflexió i debat sobre present i futur de l’educació ambiental a Catalunya a la Biblioteca Francesca Bonnemaison (c. Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona).

Font de la informació: Diputació de Barcelona i XPN

Categoria: Educació ambiental, Llibres, revistes i CD, Xarxa de Parcs Naturals, Educació ambiental, Diputació de Barcelona, Educació ambiental, Llibres tècnics, general,