Xarxa de Parcs Naturals | Litoral A més d'altres espais emblemàtics del parc

Salvador Esteve visita el Parc de la Serralada Litoral i les obres de la nova seu de can Magarola

19/06/2015

El president en funcions de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, ha visitat el divendres, 19 de juny, el Parc de la Serralada Litoral i can Magarola, que serà la nova seu del parc, en el marc de les visites que fa als parcs que conformen la Xarxa de Parcs Naturals per conèixer els seus valors naturals i culturals. L'acompanyaven Joan Puigdollers, diputat en funcions d'Espais Naturals i Medi Ambient, i Andreu Carreras, diputat en funcions adjunt d'Espais Naturals.

Rafael Ros, president del Consorci del Parc de la Serralada Litoral i fins ara alcalde de la Roca del Vallès, i Andreu Francisco, alcalde d'Alella, rebien el president al Celler Bouquet d'Alella. Després de saludar al personal del Consorci, integrat per guardes forestals i personal de l'oficina, ha conegut aquesta finca vinícola i el Pla de Foment de l'activitat vitivinícola DO Alella.

La visita ha continuat a Can Magarola, masia propietat de l'Ajuntament d'Alella destinada a usos culturals que s'està restaurant per acollir la nova seu del consorci del parc abans de final d'any. A més de restaurar la masia per dins i reforçar-ne l'estructura, s'hi està construint una caldera de biomassa.

Una aturada al mirador de la Cornisa, a Teià, ha permès constatar el que ha suposat l'ampliació de l'Espai d'Interès Natural la Conreria-Sant Mateu-Céllecs i conèixer de prop les accions que es porten a terme dins el Pla de prevenció d'incendis, com ara la vigilància des de la Torre de guaita de Baldiri i les actuacions com, per exemple, la creació de franges de protecció i baixa combustibilitat, les basses i les rutes de vigilància.

Un dels llocs més populars del parc és l'ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt, on se celebren les festes del programa Viu el parc. Allà Salvador Esteve ha conegut els propietaris de la finca, can Riera, i els tècnics del parc li han explicat el Pla de foment de l'activitat vitivinícola, la Recuperació d'espais oberts i pasturatge que es fa en conveni amb l'Obra Social de la Caixa i els itineraris inclusius.

La visita ha continuat a la Roca d'en Toni, a Vilassar de Dalt, punt més destacat de la ruta prehistòrica i de tombes iberes i ha acabat a l'ermita de Sant Bartomeu, a la Roca del Vallès, on els guardes forestals han explicat el Pla de conservació del parc, que inclou tasques de seguiment de quiròpters, la campanya de col·locació de caixes niu per als ocells, els transsectes de papallones i el programa de reintroducció del tritó verd.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Litoral, general,

Tags: parc de la serralada litoral, visita, salvador esteve, can magarola,