Xarxa de Parcs Naturals | Foix | Sant Llorenç-Obac | Diputació de Barcelona | Olèrdola | Garraf | Montseny Es van abordar accions comunes per reforçar l'ecoturisme en els espais naturals protegits

Trobada entre empreses i gestors dels parcs naturals acreditats amb la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS)

01/06/2020

El dijous 28 de maig es va fer una reunió virtual entre representants del sector empresarial i gestors dels parcs naturals de Catalunya que disposen de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) per parlar de la situació turística després de la COVID-19.

La Xarxa CETSCAT, que aplega els nou parcs que disposen d’aquesta acreditació que atorga la Federació EUROPARC així com aquells que es troben en procés d’obtenir-la, ja tenia previst dur a terme a finals d’aquesta primavera una reunió presencial entre espais naturals i empreses acreditades amb la CETS. La situació de la COVID-19 ho va impedir i, per això, es va promoure aquesta trobada virtual.

El grup CETSCAT es reuneix regularment de forma bimestral i, entre altres objectius, vol potenciar, comunicar i difondre la seva metodologia de treball per donar visibilitat i afavorir la participació dels espais naturals protegits en els diferents grups de governança que treballen per un turisme sostenible, tant d’àmbit català com espanyol.

A la reunió, que va aplegar prop de vint-i-cinc persones entre tècnics i gestors de parcs i empresaris, també van participar la cap de l’Oficina Tècnica de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, Joana Barber, i la cap del Servei d’Espais Naturals de la Generalitat de Catalunya, Maria Pery. Ambdues van reafirmar la complicitat de les dues administracions en l’acompliment dels objectius de la CETS i el suport a les actuacions que sorgissin del debat.

Durant la reunió es va donar la veu als representants empresarials de cadascun dels parcs presents perquè expliquessin la situació actual del sector turístic i les previsions post COVID-19 des del punt de vista empresarial així com les actuacions que preveien dur a terme i que reclamen a l’administració gestora.

Seguidament, els tècnics dels parcs naturals van comentar sinergies comunes del grup CETSCAT per reforçar l’ecoturisme en els espais naturals protegits i, especialment, vers les empreses acreditades amb la Carta, i les accions comunes de suport a la CETS que entre la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya es preveia realitzar els propers mesos.

Especialment rellevants van ser les aportacions fetes en formació cap al món empresarial, el suport rebut per mitigar l’impacte econòmic i les propostes concretes sobre com acollir visitants de l’àmbit català, que es preveu seran el públic majoritari després del desconfinament.

Tots els assistents van agrair i valorar molt positivament aquesta iniciativa i van demanar que es mantingui viu el fil obert entre els gestors dels parcs i el món empresarial turístic per oferir una veu conjunta en clau CETS davant les administracions turístiques del país i de l’Estat perquè es reconegui, valori i potenciï aquest tipus de turisme en les polítiques públiques.

Visor d’empreses CETS

A l’actualitat, hi ha nou parcs naturals que disposen de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS): Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (2001), Parc Natural del Delta de l’Ebre (2007), Parc Natural del Montseny (2011), Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac (2011), Parc Natural de la Serra de Montsant (2016), Parc Natural del Montgrí, les Medes i el Baix Ter (2016) i els parcs del Garraf, d’Olèrdola i del Foix (2017). El Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser es troba en procés d’obtenció de l'acreditació.

Podeu veure les 148 empreses (allotjaments, restaurants, empreses d’activitats, guies i explotacions agroramaderes que ofereixen visites) acreditades, actualment, amb la CETS en aquest visor que les aplega totes.

Trobareu més informació a la pàgina web temàtica Turisme sostenible als espais naturals.

Categoria: Diputació de Barcelona, Xarxa de Parcs Naturals, Foix, Sant Llorenç-Obac, Diputació de Barcelona, Notícies d'arreu, ODS, Olèrdola, Garraf, Montseny, general,