Xarxa de Parcs Naturals | Garraf Tot indica, però, que no hi ha hagut posta als nius amb webcam

Neix un poll i un altre és a punt de fer-ho en un dels nius d'àguila cuabarrada del Parc del Garraf

19/04/2016

Som a mitjan abril i, malauradament, aquest any no hi ha hagut posta als nius A i B d'àguila cuabarrada del parc. Tanmateix, no tot són males notícies: al niu C els tècnics del Parc del Garraf han pogut comprovar que ja hi ha nascut un poll i que un altre és a punt de fer-ho.

Dels tres nius d'àguila perdiguera de què disposa el Parc del Garraf, únicament hi ha hagut posta en un d'ells, el C que, malauradament, no disposa de webcam. El personal del parc ha informat que, actualment, en aquest niu ja hi ha nascut un pollet i un segon ou és a punt d'eclosionar i s'espera el naixement en un o dos dies (us informarem puntualment a través del bloc).

L'equip tècnic que participa en el seguiment està investigant actualment les possibles causes que expliquin què ha pogut ocórrer als nius en què no hi han nascut polls i quines en són les causes.

I si bé no ens serà possible, enguany, oferir-vos el seguiment de la posta, eclosió i creixement dels polls d'àguila cuabarrada, sí us anirem mostrant els enregistraments de l'activitat de les parelles als nius en què hi ha instal·lades webcam. Aquí teniu els dos darrers vídeos dels quals disposem. En un d'ells es veu la visita al niu A d'un mascle i, en l'altre, enregistrat el 4 d'abril, es pot comprovar com, després d'uns dies de patiment en què no se les veia, les àguiles del niu B continuen vives i actives malgrat no hi hagi hagut posta.

L'àguila perdiguera o cuabarrada (Aguila fasciata), classificada com a espècie protegida per la Llei a Catalunya i un dels principals referents mediambientals del planeta, és un rapinyaire diürn que necessita d'espais oberts per alimentar-se. De les seixanta-cinc parelles que hi ha a Catalunya, tres viuen al Parc del Garraf i en alguns d'aquests nius hi ha instal·lades diverses webcam amb les que es fa anualment el seguiment del període de nidificació.

Tot i que aquest 2016 no hem tingut massa sort, si esteu interessats a conèixer amb més profunditat aquest animal, podeu, per una banda, visitar el canal YouTube de l'àguila cuabarrada, on trobareu els diversos vídeos del seguiment i nidificacions corresponents als anys anteriors i, per una altra, consultar les entrades (recents i més antigues) al bloc de l'àliga cuabarrada en les quals s'explica detalladament, i s'acompanya de gravacions, els diferents moments de l'evolució i creixement dels polls dels anys previs.

Us recordem, també, que el passat 3 de març, l'Aula Magna de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona (UB) va acollir l'acte de presentació dels resultats obtinguts en el marc del projecte "La viabilitat de la població de l'àliga perdiguera a Catalunya: guies per a la conservació", realitzat per l'Equip de Biologia de la Conservació de la Universitat de Barcelona amb la participació de la Diputació de Barcelona i el finançament de la fundació suïssa MAVA.

Un dels resultats principals del projecte ha estat l'elaboració de les Guidelines for the conservation of Bonelli's eagle populations amb l'objectiu de facilitar que gestors, professionals, naturalistes i parts interessades disposin d'una eina pràctica per gestionar adequadament l'espècie en els diferents àmbits d'actuació (local, municipal, espais protegits o regions) i millorar l'estat de conservació de les poblacions. Podeu descarregar-vos-les a l'enllaç següent.

Font de la informació: Parc del Garraf

Categoria: Publicacions, fauna, Divulgació, Biodiversitat, Vídeos, Xarxa de Parcs Naturals, Vídeos, Recerca i seguiment, vertebrats, Garraf, ocells, Webs, general,