caes

Sant Llorenç-Obac Hi van assistir més de seixanta persones

Els artistes Assumpció Oristrell i Sulé Duc inauguren exposicions a la Pahissa del Marquet, al Parc Natural de Sant Llorenç

Assistents a la inauguració de l'exposició d'Assumpció Oristrell. Autoria: La Pahissa del Marquet

Assistents a la inauguració de l'exposició d'Assumpció Oristrell. Autoria: La Pahissa del Marquet

Assumpció Oristrell i Joana Sardà obrint la mostra

Assumpció Oristrell i Joana Sardà obrint la mostra "No deixar de mirar el Llevant – memòries d'una recerca". Autoria: La Pahissa del Marquet

Assistents a la inauguració contemplant les obres d'Assumpció Oristrell. Autoria: La Pahissa del Marquet

Assistents a la inauguració contemplant les obres d'Assumpció Oristrell. Autoria: La Pahissa del Marquet

L'artista Sulé Duc acompanyat de Joana Sardà durant la inauguració de l'exposició

L'artista Sulé Duc acompanyat de Joana Sardà durant la inauguració de l'exposició "Obres Progressives de Color Natural". Autoria: La Pahissa del Marquet

L'artista Sulé Duc tenyint-se el braç amb pigment de

L'artista Sulé Duc tenyint-se el braç amb pigment de "Pokeberries". Autoria: La Pahissa del Marquet

L'exposició

L'exposició "Obres Progressives de Color Natural" ocupa l'Espai Escala i Pati. Autoria: La Pahissa del Marquet

10/06/2025

La Pahissa del Marquet-Arts-Lletres-Natura va acollir, dissabte 7 de juny, la inauguració de les exposicions d'Assumpció Oristrell i de Sulé Duc, dues mostres que conviden a la reflexió sobre la memòria cultural del Mediterrani i els colors ocults de la natura. Més d'una seixantena de persones van participar en l'acte, que va combinar art, coneixement i sensibilitat pel territori.

A les Sales I i II es va presentar "No deixar de mirar el Llevant – memòries d'una recerca", una mostra d'Assumpció Oristrell que recull litografies, pintures, collages, gravats i poesia sorgits d'un intens treball de recerca a les diferents ribes del Mediterrani.

Inspirada en textos d'Ausiàs March i Salvador Espriu, l'artista ens ofereix una obra visual on la paraula s'integra de manera natural, tot establint ponts simbòlics entre cultures. A partir de l'estudi dels mapes històrics del Mediterrani, Oristrell proposa una nova mirada sobre el territori i convida a repensar què ens uneix i com percebem l'altra banda de les nostres costes. Durant l'exposició, també es pot veure el seu darrer treball: un llibre d'artista col·laboratiu amb l'escriptor Josep Maria Ripoll que s'ha presentat amb la mostra. Una part de la sèrie d'obres de collage i gravat dels mapes de la Mediterrània que ara s'exposen també s'exhibiran aquest estiu al Museu d'Art de Sabadell i una altra part de les peces es podran veure a l'Acadèmia de Belles Arts de Sabadell a partir del mes de setembre. 

Paral·lelament, a l'Espai Escala i Pati, es va inaugurar "Obres Progressives de Color Natural", de Sulé Duc, una proposta centrada en la recerca de tints i pigments naturals. L'artista va oferir una classe magistral sobre els processos d'extracció de color a partir de plantes, terres i, fins i tot, animals, com la cotxinilla. Durant la mostra, Sulé va exemplificar en directe la vivacitat d'aquests colors tenyint-se el braç amb pigment extret del fruit de l'anomenada Pokeberry (Phytolacca americana), una planta invasora present al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac i en altres indrets del territori. La seva obra posa en valor la saviesa ancestral i la riquesa cromàtica que ens ofereix la natura.

Tots dos artistes van compartir generosament les seves reflexions i coneixements amb un públic atent i encuriosit. La jornada es va cloure amb un refrigeri i pica-pica en un ambient proper i participatiu.

compartir

Font de la informació: La Pahissa del Marquet-Arts-Lletres-Natura

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Exposició temporal, Marquet de les Roques,

Cercador de notícies





butlletí gaudim

Subscriu-te als nostres butlletins

butlletí gaudim

Suggeriments, opinió i xarxes socials