Altres | Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona S'hi donen a conèixer les darreres notícies i novetats

El programa de seguiment de papallones diürnes CBMS estrena butlletí trimestral

14/02/2022

El 2022 el programa Catalan Butterfly Monitoring Scheme (CBMS) o Pla de Seguiment de Ropalòcers de Catalunya estrena butlletí, que tindrà una periodicitat trimestral. Es vol que sigui una eina per comunicar-se de forma directa amb tota la gent interessada en aquest projecte de ciència ciutadana de seguiment de les poblacions de papallones diürnes a Catalunya, les Illes Balears i Andorra que coordina el Museu de Ciències Naturals de Granollers.

El butlletí del CBMS inclourà notícies, novetats i informació destacada del darrer trimestre, així com els cursos i sortides guiades que s’organitzen i coordinen des del Museu de Ciències Naturals de Granollers, un resum de les publicacions rellevants que el projecte ha desenvolupat i col·laboracions amb altres iniciatives que es desenvolupen al territori català.

També s'hi compartiran els resultats del projecte i, per aquest motiu, el primer butlletí mostra l'actualització del web amb un resum de les dades del 2021, tot destacant que va ser un any particularment dolent per a moltes papallones degut a diferents factors climàtics com les repetides sequeres que es van patir.

Totes les persones interessades a rebre el butlletí, poden subscriure-s'hi mitjançant aquest enllaç​​​​​​​.

En aquest vídeo es pot ampliar la informació sobre el Catalan Butterfly Monitoring Scheme (CBMS).

El CBMS i la Xarxa de Parcs Naturals

El CBMS funciona sense interrupció des del 1994 i compta amb una extensa xarxa de voluntaris que fan censos visuals i recullen dades en un determinat transsecte. La Xarxa de Parcs Naturals hi col·labora i el seguiment CBMS inclou diversos transsectes als parcs del Montseny, Garraf, Sant Llorenç del Munt i l'Obac, Montnegre i Corredor, Serralada de Marina, Serralada Litoral, Collserola i a l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Per participar-hi, no cal ser un gran expert i l'equip del CBMS proporciona material i suport per facilitar als nous col·laboradors un aprenentatge ràpid.

Font de la informació: CBMS / Museu de Ciències Naturals de Granollers

Categoria: Paisatge, Hidrologia, Meteorologia, flora, fauna, invertebrats, insectes, hàbitats, Planificació i avaluació, Recerca i seguiment, Divulgació, Webs, Publicacions, Altres, Xarxa de Parcs Naturals, Diputació de Barcelona, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Webs i butlletins digitals, Notícies d'arreu, Educació ambiental,