Collserola Es crea una taula de treball amb els ajuntaments del parc

Estratègia de regulació de l'ús públic al Parc Natural de Collserola 2016-2019

09/02/2016

S'inicia una nova etapa amb la creació d'una taula de treball intermunicipal per tal de fer front al repte de compatibilitzar l'alta freqüentació i demanda de tot tipus d'activitats amb la conservació dels hàbitats naturals de Collserola.

La freqüentació al parc ha anat en augment i, el que fins fa uns anys era una impressió compartida, es constata ja a partir de diferents dades. L'estimació actual extreta de les dades recollides pels diferents ecocomptadors que hi ha situats al parc se situa entre els 3 i 3,5 milions de visitants anuals.

Des de la declaració de parc natural, el consorci s'ha marcat com a prioritat reconduir la gestió dels usos i activitats al parc, elaborant una nova Estratègia de regulació de l'ús públic.

Conscients de la complexitat d'aquesta tasca i de la necessitat d'emprendre accions conjuntes des de tots els municipis del parc, el passat 28 de gener es van convocar els representants dels nou ajuntaments per presentar la proposta de creació d'una taula permanent de treball.

La finalitat d'aquest nou espai de diàleg entre els ajuntaments i el consorci és la de consensuar les línies estratègiques i accions a dur a terme, en tot el territori, per a la planificació de l'ús públic durant el període 2016-2019.

Estan previstos, també, diversos moments de treball amb la ciutadania per tal d'incorporar els diferents punts de vista, suggeriments i propostes que ajudin a avançar en aquest objectiu.

Cal trencar amb la percepció que encara algunes persones tenen sobre aquest espai natural, segurament per la proximitat del parc a les poblacions de l'àrea metropolitana que l'envolten: Collserola no és un parc urbà, sinó un parc natural.

La conservació i millora dels hàbitats naturals del parc van més enllà dels aspectes merament ecològics. Els sistemes naturals aporten uns beneficis directes sobre la població propera, tant si es visita el parc com si no. La pèrdua de naturalitat de Collserola repercutiria directament sobre la salut i qualitat de vida de totes les persones del voltant.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Categoria: Educació ambiental, Collserola, Biodiversitat, general,