Foix Promou la sensibilització ambiental entre la població

Els ocells, fil conductor de la nova edició del calendari del Parc del Foix

09/01/2020

Els ocells són els protagonistes del calendari del 2020 que ha editat el Consorci del Parc del Foix. Enguany, les fotografies són de Vicenç Lara Bujaldón, veí de Clariana. El calendari, una acció de sensibilització ambiental, és gratuït i se n'ha fet un tiratge de 6.200 exemplars.

Els amants dels animals, en especial dels ocells, de ben segur gaudiran amb la quinzena de fantàstiques instantànies de bernat pescaire (Ardea cinerea), pit roig (Erithacus rubecula), corb marí gros (Phalacrocorax carbo), puput (Upupa epops), agró blanc (Arde alba), martinet blanc (Egretta garzetta), abellerol (Merops apiaster), agró roig (Ardea purpurea), oriol (Oriolus oriolus), xorigué comú (Falco tinnunculus), martinet menut (Ixobrychus minutus), martinet de nit (Nycticorax nycticorax) i blauet (Alcedo atthis), obra del veí de Clariana Vicenç Lara Bujaldón, que recull el calendari d'enguany.

El Parc del Foix és refugi de moltes espècies animals i vegetals i una zona d'especial protecció de les aus (ZEPA) on, des de fa anys, s'hi desenvolupen accions de protecció de la fauna que progressivament donen els seus fruits, tal com mostra l'augment de la biodiversitat dins l'entorn natural protegit. L'edició d'aquest calendari s'emmarca dins les mesures de divulgació entre la població dels avantatges i beneficis que comporta la conservació del medi natural, una tasca realitzada conjuntament pel personal del Parc del Foix, la Diputació de Barcelona, els ajuntaments i les entitats de l'entorn.

Com a novetat, cal destacar que aquest 2020 el Parc disposa d'un nou observatori de fauna a disposició d'ornitòlegs i amants de la fotografia de natura. Situat al castell de Penyafort, aquest nou punt se suma als dos observatoris que ja hi havia al pantà de Foix, l'un al costat de la carretera que va a Clariana, i l’altre, adaptat per a minusvàlids, a prop de la masia de Cal Bladet.

El calendari és gratuït i se n'ha fet un tiratge de 6.200 exemplars que s'han repartit entre els veïns dels municipis del Parc. També en trobareu a disposició dels visitants fins que s'esgotin a l'Oficina del Parc del Foix, els ajuntaments i l'equipament Molí del Foix. Centre d'interpretació històric i cultural.

El calendari acaba el gener del 2021 i conté també la informació relativa als dies festius dels diversos nuclis que formen els municipis del Parc del Foix així com les dades de contacte de les institucions que formen el Consorci del Parc i de l'equipament municipal d'educació ambiental Molí del Foix.

Podeu descarregar-vos el PDF del calendari del Parc del Foix 2020 en aquest enllaç.

Categoria: vertebrats, Foix, fauna, Divulgació, ocells, ODS, Educació ambiental, Educació ambiental, Publicacions, Biodiversitat, hàbitats, general,