Garraf S'han adaptat les instal·lacions a la normativa de riscos laborals

El Parc del Garraf completa la reforma interior dels espais destinats a manteniment a la Pleta

$urlFileEntry

La caldera i el porxo de la Pleta, al Parc del Garraf.
Autor: XPN

17/05/2021

La Masia de la Pleta, seu del Parc del Garraf, ha reformat els espais destinats a manteniment del Parc. Aquesta reforma, que va començar a finals del 2020, ha consistit en la construcció d’una sala amb paraments de reixa per al trasllat de la caldera de biomassa a una zona més ventilada de l’equipament que permeti optimitzar els trasllats de llenya i alliberar espai útil. I també en la redistribució dels espais interiors del taller per adaptar-lo a la normativa de prevenció de riscos laborals.

En aquest projecte de reforma interior, com que es feien modificacions a les instal·lacions (sobretot una redistribució dels espais), s’ha aprofitat per adaptar a la normativa vigent totes les instal·lacions i fer la legalització de les existents. Això inclou el trasllat de la sala tècnica dels dipòsits de gasoil del generador i la caldera per tal de confinar tots els materials inflamables en un espai segur segons la normativa. El cost de l’obra ha estat de 46.065,14 euros.

El taller on treballava la colla de manteniment tenia el sostre massa baix i no tenia prou ventilació per treballar-hi bé. En canvi a fora, però a l’interior de les parets dels estables de la casa, hi havia un porxo gran que servia de magatzem on es trobava la caldera de biomassa, els dipòsits de gasoil per al generador i la caldera auxiliar.

S’ha fet una sala resistent al foc per posar-hi els dipòsits de gasoil i una petita sala especial per a productes químics en la zona del magatzem en què el sostre era més baix i s’ha deixat la resta de l’antic taller de magatzem d’accés puntual, s’ha posat la caldera de biomassa a la part del darrere i tot això ha permès fer un nou taller on abans hi havia el porxo.

A més, aquest nou espai compta amb totes les mesures de seguretat necessàries per fer feines de soldadura a l’interior (un extractor de fums, una cortina antiguspires, etc.) que fins al moment no es podien fer. Ara, la colla de manteniment té un taller més ampli i segur per dur-hi a terme les reparacions que cal fer per al Parc. La zona de soldadura s’ha estrenat fent unes peces per millorar les torres de guaita.

La Pleta és una masia d’arquitectura tradicional del Parc del Garraf que acull l'Oficina i un dels centres d'informació del Parc. L’edifici, situat al terme municipal de Sitges, va ser construït l’any 1894 per l’arquitecte modernista Francesc Berenguer i Mestres i es destinà inicialment a activitats ramaderes. Va ser adquirit per la Diputació de Barcelona als anys noranta del segle passat per rehabilitar-lo i es va convertir en un edifici autosuficient.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Garraf, ODS,