Garraf | Diputació de Barcelona | Altres El seminari el van seguir unes dues-centes persones

Es presenta el projecte 'Sant Pere de Ribes, Municipi Saludable' al seminari 'Benestar, Salut i Natura', del Forest Therapy Hub i l'Aigae

23/03/2022

El dijous 17 de març el Forest Therapy Hub (FTHub) i l’Associació nacional italiana de guies ambientals i excursionistes (Aigae) van organitzar el seminari en línia 'Benestar, Salut i Natura'. Entre les participacions i casos pràctics, el tècnic assessor de Turisme i Cultura de la Xarxa de Parcs Naturals Xavier Roget va presentar una ponència sobre l'experiència pilot desenvolupada en l'àmbit del Parc del Garraf 'Sant Pere de Ribes. Municipi Saludable', destacant l'experiència de dones en risc d'exclusió econòmica.

Xavier Roget, tècnic assessor de Turisme i Cultura de la Xarxa de Parcs Naturals, va presentar al seminari en línia "Benestar, Salut i Natura" la ponència "Violència de gènere, intervenció de teràpia forestal: el paper de les institucions públiques en la prescripció de la natura per a la salut i el benestar. Experiència pilot a Sant Pere de Ribes. Parc del Garraf". Es tracta d'una de les primeres accions que es van realitzar, un programa adreçat a un col·lectiu de dones maltractades econòmicament, les quals van poder participar en una experiència de teràpia amb banys de bosc, dirigida per experts guies del Forest Therapy Institut.

En el context ambiental, la teràpia forestal i els banys de bosc van ser alguns dels aspectes tractats durant el seminari. A banda d'una sessió de bany de bosc en directe, es va parlar també de la salut planetària, de la importància d'un entorn saludable i de la biodiversitat.

Entre les diverses intervencions del seminari, es van poder seguir comunicacions i ponències sobre "Espais verds i salut", amb Sandra Vernero, presidenta de Slow Medicine, i Marcella Danon, fundadora d'Ecopsiché - Escola d'Ecopsicologia i també "Salut planetària, la importància d'un medi ambient saludable: la biodiversitat", amb Donatella Bianchi, presidenta de WWF, i Stefano Ciafani, president de Legambiente.

A més del cas presentat per Xavier Roget sobre l'experiència pilot a Sant Pere de Ribes, altres casos pràctics van ser "El contacte dels adolescents amb la natura: projecte pilot de banys de bosc en col·laboració amb escoles i psicòlegs", de Manuela Renzi; i "El bany de bosc com a producte per al turisme verd i com a eina per a la restauració de l'ecosistema", amb Francesca Corona (Forest Therapy Hub) i Georgia Cecchi (Turisme de Cervia).

La presentació del seminari va córrer a càrrec de Davide Galli, president d'Aigae; Nino Martino, director d’Aigae; i Alex Gesse, director del Forest Therapy Hub.

Categoria: Educació ambiental, Garraf, Diputació de Barcelona, Altres, Educació ambiental, Diputació de Barcelona, ODS, Notícies d'arreu, Educació ambiental,