Foix | Garraf | Olèrdola | Xarxa de Parcs Naturals Una quarantena de persones van assistir al 6è Fòrum Permanent

Es renova la Carta Europea de Turisme Sostenible dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix per al període 2023-2027

21/11/2022

El 6è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix va tenir lloc el 10 de novembre a la tarda al castell de Castelldefels. Durant la sessió, que va aplegar una quarantena de representants d'empreses, entitats, municipis i els parcs, es va aprovar la renovació de la CETS per al període 2023-2027.

El 6è Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels parcs del Garraf, Olèrdola i Foix, que va estar dinamitzat per l’empresa Repte, va aplegar una quarantena de participants, entre representants de les empreses, entitats, municipis i dels tres parcs.

Durant la sessió, que va tenir lloc al castell de Castelldefels la tarda del dijous 10 de novembre, es va poder presentar el programa d’actuacions així com les línies estratègiques i accions relacionades amb cada una d’elles que treballen de manera participativa per aconseguir desenvolupar un turisme sostenible al territori.

Línies estratègiques i accions destacades

Relacionada amb la línia estratègica de planificació i de gestió de l'ús públic, infraestructures i equipaments públics d’atenció al visitant, es va donar a conèixer l’actuació "Fòrum ambiental del litoral", del Consell Comarcal del Garraf, i sobre la línia estratègica d’impuls a la descarbonització i ús eficient dels recursos en l’activitat turística, l’acció presentada va ser l'"Impuls de la bioeconomia circular al voltant dels recursos forestals", a càrrec d’una representant de la Mancomunitat Penedès-Garraf. Pel que fa a la línia estratègica centrada en l'estructuració i distinció de l’oferta ecoturística en l’àmbit CETS Garraf, Olèrdola i Foix, es va presentar l'oferta conjunta i distintiva de les empreses CETS en Fase II i, també, l’acció "Birdwatching", en aquest cas, que es liderarà conjuntament amb el programa Parc a taula.

Altres accions presentades van tenir com a protagonistes els murs de pedra seca com a eina d’adaptació al canvi climàtic, a càrrec del Parc del Garraf i vinculada a la línia estratègia lligada amb la contribució i participació en la conservació i protecció del patrimoni natural i cultural en un context de canvi climàtic; i, l'establiment d’un model de governança eficaç basat en la cooperació publico-privada.

Validació de l'Estratègia i del Programa d'actuacions

La part final del 6è Fòrum Permanent es va dedicar al debat i a la validació de l’Estratègia i del programa d’actuacions per al període 2023-2027, amb un interessant torn final de paraula amb què es va cloure l’acte.

La Carta Europea de Turisme Sostenible a la Xarxa de Parcs Naturals

La Carta Europea de Turisme Sostenible és una eina que permet al sector turístic i ambiental, públic i privat, fomentar el desenvolupament econòmic de la zona a través d'un turisme sostenible i responsable.

Per conèixer amb detall la implementació de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) als parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix així com en altres parcs de la Xarxa de Parcs Naturals es pot consultar la pàgina web Turisme sostenible als espais naturals. A més, en el mapa d'empreses virtual trobareu aplegades totes les empreses CETS d'arreu de Catalunya.

Categoria: Foix, Garraf, Olèrdola, Xarxa de Parcs Naturals, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental, Parc a taula,