Senyalització alertant del nivell 3 de risc extrem d'incendi en un dels accessos al Parc del Garraf. Autor: XPN
Mapa del Pla Alfa per al dimarts 25 de juliol. Autor: Agents Rurals
24/07/2023
Els accessos al Parc del Garraf, Parc d'Olèrdola i Parc del Foix quedaran restringits a partir les 00:00 h del dimarts 25 de juliol. La mesura, que estableix la Generalitat de Catalunya, ve motivada per l'activació del nivell 3 del Pla Alfa per la previsió de risc extrem d’incendi forestal.
Mentre estigui activat el nivell 3 del Pla Alfa, en aquests tres parcs es regularan els accessos i la mobilitat, quedaran tancades les zones d’aparcament i equipaments i se suspendran activitats per tal de disminuir el risc que es produeixi un incendi i per protegir les persones.
Els municipis afectats per la restricció als tres espais naturals són Begues, Castelldefels i Gavà (Baix Llobregat); Canyelles, Cubelles, Olivella, Sant Pere de Ribes, Sitges i Vilanova i la Geltrú (Garraf), i Avinyonet del Penedès, Castellet i la Gornal, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls i Santa Margarida i els Monjos (Alt Penedès).
El Pla Alfa és el procediment operatiu que té establert el Cos d'Agents Rurals per definir les actuacions dels efectius de vigilància i prevenció d'incendis forestals desplegats sobre el territori. El perill d’incendi s’estableix en una escala de 0 a 3 i l’activació de cadascun dels nivells comporta determinades actuacions preventives.
El passat 18 de juliol, el nivell 3 del Pla Alfa es va activar a 57 municipis de Catalunya i va comportar la restricció d'accés a diferents espais naturals, entre els quals hi havia els parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix.
Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona
Categoria:
Foix,
Garraf,
Olèrdola,
Prevenció incendis,
Diputació de Barcelona,
ODS,
Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis,