Garraf L'Ajuntament de Gavà hi ha destinat 1.185,80 euros

Neteja de pintades al castell d'Eramprunyà

18/12/2017

El passat mes de setembre, el castell d’Eramprunyà va patir desperfectes en les seves parets a causa d’unes pintades amb grans grafits. L’Ajuntament de Gavà va detectar els desperfectes i va sol·licitar la neteja d’aquestes pintades. El cost per eliminar-les ha estat de 1.185,80 euros i la neteja es va realitzar durant el mes d’octubre.

Per procedir a la retirada dels grafits es va fer ús d’una tècnica en què s’utilitza sorra i aire projectat a gran pressió, que impacta sobre la pintura seca i l’erosiona. D’aquesta manera queda eliminada de la paret.

Aquesta tècnica, tot i ser la més efectiva, no hauria de repetir-se sovint, ja que el material del castell de l’Eramprunyà (gresos) és molt tou i tendeix a desfer-se. Consegüentment, repetit moltes vegades aquest procés podria malmetre el patrimoni arquitectònic.

El recinte del castell d’Eramprunyà està tancat per obres de condicionament i de millora  des del 2007, any en què l’Ajuntament de Gavà el va adquirir. El mes de maig passat es va presentar el  Pla director, el qual fixa en quatre milions d’euros la inversió per garantir l’estabilitat del conjunt monumental de manera respectuosa amb l’entorn, recuperar-lo, conservar-lo i, alhora, fer divulgació del conjunt.

El Pla director es lidera des del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona.

Categoria: Garraf, general,