Garraf Les diverses mostres al voltant de l'artista es poden visitar fins al 2 d'abril

Vallgrassa, Centre Experimental de les Arts, al Parc del Garraf, homenatja el fotògraf Pep Mata

14/03/2023

Vallgrassa, Centre Experimental de les Arts, va homenatjar el diumenge 12 de març a les 12 h el fotògraf, excursionista i professor, recentment desaparegut, Pep Mata. En l’acte, que va comptar amb la presència de la seva família i un nombrós grup d’artistes i amics, es va recordar la seva dilatada col·laboració amb aquest equipament ubicat a Begues, al Parc del Garraf. Una mostra de la seva fotografia, una exposició col·lectiva tribut i una entrevista a Pep Mata es poden veure fins al 2 d’abril tots els divendres, dissabtes i diumenges.

En l’acte homenatge a Pep Mata a Vallgrassa, Centre Experimental de les Arts, que comptava amb la presència de la família del fotògraf, professor i excursionista i de molts amics, van prendre la paraula la regidora de Cultura de l’Ajuntament de Begues, Anna Méndez; l’assessor de Cultura i Turisme de la Xarxa de Parcs Naturals, Xavier Roget; i el director de Vallgrassa, Jordi Aligué. Arturo Blasco amb la guitarra va dedicar-li la seva música.

Fins al 2 d’abril, es poden visitar diverses exposicions centrades en la figura de Pep Mata. D’una banda, l’Espai Fotogràfic Humberto Rivas acull "umbral-es - karratz, el espejo del cielo", amb fotografies del mateix Pep Mata. D’una altra, a l'Espai Interdisciplinari es pot veure "un caminant mai arriba, sempre està de pas...", mostra col·lectiva tribut a Mata, amb peces de Roger Vilà, Joan Ramell, Ana Gallinal, Jordi Aligué, Alain Chardon, Arturo Blasco, Humberto Rivas, Maria Helguera, Salvador del Carril, Anna Bellvehí, Pep Fajardo, Carles Hac Mor, Ester Xargay, Josep Massana, Carles Azcón, Guillem Vidal, Teresa Gómez, Ferran Freixa, Pau Farell, Josep Clopés, Gemma Nogueroles i Ferran Giménez.

Així mateix, l’Espai de videocreació Carles Hac Mor acull una entrevista a Pep Mata. Vallgrassa també exposa l'Obra del trimestre, en aquesta ocasió a càrrec d’Albert Barreda.

Les diverses mostres es poden veure del 10 de febrer al 2 d’abril del 2023, els divendres, dissabtes i diumenges de les 10 a les 14 h.

Pep Mata (Barcelona, 1958) era llicenciat i doctor en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, professor de l'Institut d'Estudis Fotogràfics de Catalunya (1982-2012), professor de la Facultat de Belles Arts de Barcelona (1987-2019) i membre del grup de recerca TAC, de la Universitat de La Llacuna, Tenerife.

Font de la informació: Vallgrassa, Centre Experimental de les Arts

Categoria: Educació ambiental, Garraf, Educació ambiental, Educació ambiental,