Garraf El Parc del Garraf va col·laborar retirant les deixalles cap als contenidors

Vuit espeleòlegs retiren 35 kg de deixalles de l'avenc de la Clota, a Begues, en una acció mediambiental voluntària

26/05/2021

Dins les activitats per commemorar el Dia Europeu dels Parcs i la Setmana de la Natura, la Federació Catalana d’Espeleologia, mitjançant la Comissió d’ecologia i protecció del medi subterrani, va realitzar el dissabte 22 de maig una acció mediambiental per eliminar la brossa existent a l’avenc de la Clota, a Begues, en l’àmbit del Parc del Garraf. Els vuit espeleòlegs voluntaris van retirar 35 kg de deixalles de l’interior de la cavitat.

L’avenc de la Clota, ubicat al municipi de Begues, al Parc del Garraf, està catalogat com a Patrimoni cultural, si bé fa uns anys era un abocador de deixalles de la gent que feia pícnic a l’entorn.

Per dur a terme aquesta acció mediambiental de neteja de brossa i deixalles es va comptar amb l’aportació desinteressada de quatre espeleòlegs del Grup d’Espeleologia de Badalona (GEB), tres d’Egan (Espeleo Grup Anoia) d’Igualada i un provinent d’SpeleoCorb. Els vuit participants van treballar de valent per treure de l’interior d’aquesta cavitat -de vint-i-set metres de fondària- una quantitat de deixalles que van sumar 35 kg.

El Parc del Garraf va col·laborar amb els espeleòlegs retirant la brossa cap als contenidors adients. Des del Parc es vol recordar, d’una banda, que els avencs són un indrets molt fràgils que cal respectar ja que hi viu una fauna molt específica, como són els artròpodes cavernícoles i els ratpenats, i, d’una altra, que la brossa és un reclam per a la fauna salvatge i per això cal emportar-se-la a casa o bé llençar-la als contenidors dels municipis del Parc.

Font de la informació: Federació Catalana d'Espeleologia

Categoria: hàbitats, Gestió del medi, Garraf, Dia Europeu dels Parcs, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,