Xarxa de Parcs Naturals La convocatòria finalitza el 30 d'octubre

La Diputació de Barcelona subvenciona les despeses del transport escolar de la campanya Coneguem els nostres parcs pel 2015

02/09/2014

La Diputació de Barcelona ha aprovat les bases reguladores de subvencions als ajuntaments de la província de Barcelona per a fer front a les despeses del transport escolar de la campanya Coneguem els nostres parcs 2015 (gener a juny), segons publica el Butlletí Oficial de la Província del 7 d'agost. El termini de presentació de sol·licituds acaba el 30 d'octubre.

La Diputació convoca aquestes subvencions, a les quals destinarà un màxim de 54.000 euros, per fer front a les despeses del transport dels escolars de sisè curs dels centres d'ensenyament primari, que realitzin visites als parcs naturals que gestiona la Diputació de Barcelona, dins la campanya 'Coneguem els nostres parcs', durant el curs escolar 2014-2015.

El programa d'educació ambiental 'Coneguem els nostres parcs' es fa conjuntament amb els municipis participants i està gestionat per l'empresa de serveis ambientals la Vola. Està adreçat a escolars de sisè curs de primària perquè coneguin de la mà de monitors ambientals alguns dels espais protegits que conformen la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

L'objectiu és que els nois i noies de 6è curs d'educació primària identifiquin els elements que integren el medi natural, els ecosistemes i les espècies que hi habiten; reconeguin la seva funció com a espai de lleure; aprenguin a fer un bon ús dels espais naturals públics; i, finalment, en valorin la seva conservació i aprenguin a respectar-los. El programa està estructurat en dues fases: a la primera fase, l'activitat té lloc a l'aula, on els nens i nenes veuen un audiovisual sobre els parcs.

La segona fase, en canvi, és protagonitzada per la sortida dels infants a un dels cinc parcs que participen en el programa i que gestiona la Diputació de Barcelona (Garraf, Montseny, Sant Llorenç del Munt i l'Obac, Montnegre i el Corredor, i Guilleries-Savassona).

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, general,