Litoral Una selecció de les imatges es pot veure en una mostra itinerant

El Centre Cívic Can Lleonart acull el lliurament de premis i la inauguració de l'exposició del 15è Concurs fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral

25/01/2024

El Centre Cultural Can Lleonart, a Alella, va acollir el divendres 19 de gener al vespre l’acte de lliurament de premis del 15è Concurs fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral. El tema d’enguany del concurs era el pas de les estacions de l’any al Parc. S’hi han presentat un total de 97 fotografies (8 van ser descartades per no complir les bases) de 28 persones, amb un bon nivell.

El primer premi va recaure en la fotografia “Entre boires”, de Xavier Rafanell Jacas; el segon en “El cor del bosc”, de Núria López Garcia; i el tercer, en “Groc i negre”, de Manel Sánchez Lambies. El premi de la categoria infantil va ser per "Cel de tardor, boscos d'estiu, cavall de primavera", de Vinyet Martí Ferrer. Pel que fa al premi del públic, el va rebre “El último en dormir, ¡que apague la luna!”, de Carolina Paula Deibe Lombardo. El jurat també va acordar concedir un accèssit a la fotografia “Les masies del Parc”, de Rafael Rodríguez Diez.

Durant l'acte, es va presentar el calendari fotogràfic del Parc 2024 i la mostra fotogràfica itinerant, que inclou les fotografies premiades i finalistes del concurs, que es podrà visitar al mateix equipament fins a principis del mes de març. Posteriorment, la mostra anirà itinerant per diferents equipaments i biblioteques dels municipis del Parc.

El lliurament de premis va comptar amb la xerrada divulgativa del responsable del centre de documentació del Parc, Toni Marí, sota el títol “La pol·linització més enllà de l'abella de la mel”. En finalitzar, es va oferir un tast de productes de proximitat acompanyats de vi de la DO Alella.

Entre altres participants, hi havia Óscar Zabia, regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Alella, que va ser l’encarregat de donar la benvinguda a l'acte, així com els regidors Israel Payà i Mercè Vizern, que van participar al lliurament de premis juntament amb el president del Consorci i alcalde de Martorelles, Marc Candela, Marta Gómez, vicepresidenta 2a del Consorci i consellera de Medi Ambient del Consell Comarcal del Maresme, i Montse Riera, regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament de Teià.

Categoria: Litoral, Viu el parc, ODS,