Litoral Les fotografies guanyadores i una selecció formaran part del calendari del Parc 2024

El pas de les estacions al Parc, tema únic del 15è Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral

02/05/2023

Ja és en marxa la 15a edició del Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral, enguany amb El pas de les estacions de l’any al Parc com a tema únic. Hi ha dues categories (general i per a infants de fins a 14 anys) i cinc premis. Les imatges, que poder ser fetes amb càmera digital i mòbil, es poden enviar fins al divendres 13 d’octubre del 2023, amb un màxim de quatre fotografies per participant.

Les fotografies han de presentar-se a través del Formulari de participació al 15è Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada Litoral indicant el títol de la fotografia, lloc de presa de la fotografia (indret i municipi), nom i cognoms de l’autor/a (els/les socis/es de la FCF han de fer constar el seu número d’associat/da), municipi de residència i telèfon de contacte i adreça electrònica de contacte.

Les imatges poden ser fetes amb càmera digital i amb mòbil, si bé no s’admetran fotografies captades amb dron o dispositiu similar si no disposen del corresponent informe preceptiu favorable de l’òrgan gestor del Parc per realitzar-les. Han de ser fetes dins l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral de manera curosa i sense afectar la fauna i flora de l’entorn. Es limita a un màxim de quatre les fotografies per autor. Hauran de ser inèdites, sense haver estat mai presentades ni premiades en cap altre concurs, ni en edicions anteriors del Concurs Fotogràfic del Parc.

Cinc premis

Periòdicament, les fotografies s’incorporaran al Facebook del Parc de la Serralada Litoral. Els visitants de la pàgina podran marcar les que prefereixin amb un “m’agrada” i el resultat d'aquesta votació determinarà el Premi del públic.

L’acte del veredicte del jurat -format per membres del cos de jurats de la Federació Catalana de Fotografia (FCF), un membre de l’equip tècnic del Parc i el president del Consorci o persona a qui delegui- es farà durant la primera quinzena de novembre, en un acte obert al públic i concursants. Tota la informació prèvia es donarà a conèixer a les xarxes del Parc. Durant l’acte d’entrega de premis, es realitzarà una projecció de totes les fotografies participants, es lliuraran els premis als guanyadors i es presentarà l’edició del calendari del 2024.

En la Categoria públic en general hi haurà els Premis del jurat: 1r premi - Medalla d’or de la FCF i estada d’un cap de setmana per a dues persones, en règim de pensió completa, en un allotjament dins l’àmbit del Parc; 2n premi - Medalla de plata de la FCF i àpat per a dues persones en un dels restaurants dins l’àmbit del Parc; 3r premi - Medalla de bronze de la FCF i cistella de productes agroalimentaris procedents de productors de proximitat.

El Premi del públic (aquella imatge amb més “m’agrada” al Facebook del Parc) serà una cistella de productes agroalimentaris procedents de productors de proximitat. Pel que fa a la Categoria infantil (nens i nenes fins a 14 anys), hi haurà un 1r i únic premi: Medalla d’or de la FCF i xec regal de la botiga Abacus per valor de 50 euros.

Exposició i calendari del Parc 2024

A banda d’aquests cinc premis, el jurat escollirà deu fotografies més que, juntament amb les guanyadores, formaran part del calendari del Parc 2024 i d’una mostra fotogràfica itinerant que s’exposarà a les diferents biblioteques dins l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral que participen al programa “Parcs i biblioteques... naturalment!”, així com a d’altres equipaments municipals que ho sol·licitin.​​​​​​

Categoria: Educació ambiental, Litoral, Educació ambiental, Educació ambiental,