Litoral Fins al 14 d'octubre, es poden enviar un màxim de quatre imatges

Es convoca el 14è Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada Litoral

28/06/2022

Fins al 14 d’octubre es pot participar a la 14a edició del Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada Litoral. Hi ha dues categories (adults i infants fins a 14 anys) i un únic tema que, enguany, és 'Els petits racons del Parc​​​'. Hi haurà cinc premis i les imatges guanyadores i una selecció de deu fotografies més formaran part del calendari del Parc 2023. També es farà una mostra itinerant que s'exposarà a la biblioteques de l'àmbit del Parc que participen al programa 'Parcs i biblioteques... naturalment!'.

El Consorci del Parc de la Serralada Litoral, integrat per quinze ajuntaments del Maresme i el Vallès Oriental, l’Àrea d'Infraestructures i Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Maresme i el Consell Comarcal del Vallès Oriental, ha convocat el 14è Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral.

El certamen té dues categories (públic en general i nens i nenes de fins a 14 anys) i una temàtica única per a les dues categories que, enguany, és "Els petits racons del Parc".

Pel que fa als premis de la categoria general, el Primer premi és la Medalla d’or de la Federació Catalana de Fotografia (FCF) i una estada d’un cap de setmana per a dues persones, en règim de pensió completa, en un allotjament dins l’àmbit del Parc. El Segon premi consisteix en la Medalla de plata de la FCF i un àpat per a dues persones en un dels restaurants dins l’àmbit del Parc; i, finament, el Tercer premi és la Medalla de bronze de la FCF i una cistella de productes agroalimentaris procedents de productors de proximitat. El Premi del públic és una cistella de productes agroalimentaris procedents de productors de proximitat.

En la categoria infantil hi haurà un sol i únic premi: Medalla d’or de la FCF i xec regal de la botiga Abacus per valor de 50 euros.

Periòdicament, les fotografies s’incorporaran al Facebook del Parc de la Serralada Litoral i els visitants podran marcar-les amb un "m’agrada". El resultat de la votació mitjançant Facebook determinarà el Premi del públic.

Calendari de Parc 2023 i mostra fotogràfica itinerant

A banda d’aquests premis, el jurat escollirà deu fotografies més que, juntament amb les guanyadores, formaran part del calendari del Parc 2023 i d’una mostra fotogràfica itinerant que s’exposarà a les diferents biblioteques dins l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral que participen al programa "Parcs i biblioteques... naturalment!" així com a d’altres equipaments municipals que ho sol·licitin.

Les fotografies han de ser realitzades dins l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral, tenint en compte la legislació d’aplicació en els espais naturals amb especial atenció al Decret 148/1992, de 9 de juny, sobre activitats fotogràfiques, científiques i esportives que poden afectar les espècies de la fauna salvatge.

Es limita a un màxim de quatre les fotografies per autor, que han de ser en format JPG amb una resolució màxima d’1 MB (en cas que obtingui un premi, es demanarà una versió de major resolució, si fos necessari). Les imatges hauran de ser inèdites, sense haver estat mai presentades ni premiades en cap altre concurs, ni en edicions anteriors del Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada Litoral.

Enviament de les imatges

La inscripció en aquest concurs és gratuïta. Les fotografies han de presentar-se a través d'aquest formulari indicant les dades que es demanen a les bases. El termini de presentació de les obres és fins les 14 h del divendres 14 d'octubre del 2022. El Consorci es reserva el dret d’ampliar aquest termini.

El jurat estarà format per membres del cos de jurats de la Federació Catalana de Fotografia, un membre de l’equip tècnic del Parc i el president del Consorci o persona en qui delegui. La decisió del jurat serà inapel·lable. L’acte del veredicte del jurat tindrà lloc la primera quinzena de novembre, amb convocatòria dels mitjans de comunicació i en acte obert al públic i concursants.

Categoria: Educació ambiental, Litoral, Educació ambiental, Educació ambiental,