Litoral En el marc del treball de la candidatura de la CETS

Primera proposta d’actuacions per ordenar el turisme sostenible al Parc de la Serralada Litoral per al proper quinquenni

15/05/2024

El quart Fòrum Permanent de candidatura a la Carta Europea de Turisme Sostenible del Parc de la Serralada Litoral va aprovar la primera proposta d’actuacions per ordenar el turisme sostenible al Parc per al proper quinquenni. El Fòrum, celebrat a Cabrera de Mar el dimarts 14 de maig, s’integra en el procés participatiu en el qual es defineix l’Estratègia de Turisme Sostenible del Parc de la Serralada Litoral. Actualment, s’està treballant en la preparació de la candidatura a la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS), que es presentarà a finals de 2024.

La CETS és una acreditació que atorga la Fundació Europarc –entitat d’abast europeu que agrupa les organitzacions que gestionen espais protegits arreu d’Europa– i que garanteix que un territori disposa d’una estratègia per tal compatibilitzar la conservació i el gaudi de l’espai natural protegit.

Durant la jornada, es va treballar per definir les accions que es duran a terme els propers cinc anys en l’àmbit CETS del Parc de la Serralada Litoral. Aquestes sorgeixen de l’aportació d’idees de tots els agents implicats i alhora es vinculen amb els objectius de l’Estratègia de Turisme Sostenible, definida també en sessions de participació prèvies.

Properament, fruit del treball d’aquest Fòrum, s’elaborarà un Esborrany de Programa d’Actuacions, el qual es revisarà en una sessió en línia el 9 de juliol i s’aprovarà de forma plenària durant el cinquè Fòrum Permanent el 24 d’octubre de 2024. Es convida totes aquelles persones interessades en l’Estratègia de Turisme Sostenible de l’àmbit del Parc de la Serralada Litoral a participar-hi.

La sessió es va dur a terme a la Sala Nova de Cabrera de Mar i va aplegar una vintena d’assistents en representació d’entitats tant públiques com privades relacionades amb el sector turístic, medi ambiental i el teixit associatiu local. Hi van assistir les entitats i organitzacions següents: Consorci del Parc de la Serralada Litoral, Consorci de Promoció Turística del Maresme, Programa Parc a Taula de la Diputació de Barcelona, Ajuntament de Cabrera de Mar, CE Teià, FEEC Natura, Consell Comarcal del Vallès Oriental, Associació de Veïns d’Agell, La Bassassa GN, A.P.F.S.L.C, Ajuntament d’Argentona, Consorci de Promoció Turística D.O. Alella, Servei d’Espais Naturals Protegits de la Generalitat de Catalunya, així com la Gerència de Serveis d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona i la Federació ADF.

Font de la informació: Repte Territorial

Categoria: Parc a Taula, Litoral, Turisme sostenible, ODS,