Litoral A finals d’any és previst presentar la candidatura de la Carta Europea de Turisme Sostenible

S’aprova l’Estratègia en Turisme Sostenible del Parc de la Serralada Litoral en el Fòrum permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible

13/03/2024

Diferents sectors, tant públics com privats, es van reunir per celebrar el tercer Fòrum Permanent de preparació de la candidatura a la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Parc de la Serralada Litoral. La sessió es va fer el dijous 7 de març al Centre Cultural la Roca, de la Roca del Vallès, amb una vintena d’assistents. S’està treballant per presentar la candidatura a finals d’aquest any, per això es va aprovar l’Estratègia en Turisme Sostenible del Territori.

La CETS és una acreditació que atorga la Federació Europarc –entitat d’abast europeu que agrupa les organitzacions que gestionen espais protegits arreu d’Europa– i que acredita que un territori disposa d’una estratègia de turisme sostenible articulada a l'entorn de la conservació i el gaudi d’un espai natural.

La tercera sessió del Fòrum Permanent es va dividir en tres parts: en la primera es va explicar la CETS i la seva metodologia; en la segona es va revisar l’Estratègia mitjançant una dinàmica de treball grupal i, per últim, es va aprovar l’Estratègia en Turisme Sostenible del territori. Es preveu convocar de nou el Fòrum Permanent el dia 14 de maig, en què es treballarà en la proposta d’accions que es duran a terme els propers cinc anys per aconseguir un turisme més sostenible i respectuós amb l’entorn del Parc de la Serralada Litoral.

Entre els assistents, hi havia una gran representació del teixit associatiu local, administracions municipals i empreses del sector turístic. Hi van assistir representants del Consorci del Parc de la Serralada Litoral, del Consell Comarcal del Maresme, del Consell Comarcal del Vallès Oriental, del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme, de l’Ajuntament de la Roca del Vallès, de l’Ajuntament de Cabrera de Mar, de l’Ajuntament de Vilanova del Vallès, de l’Ajuntament de Martorelles, d’Aula BGT Serveis S.L., del Restaurant Can Sagal, de la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, del programa Parc a Taula de la Diputació de Barcelona, de la Universitat Autònoma de Barcelona, de la Federació ADF i del Club Balonmano La Roca.

Font de la informació: Repte Territorial

Categoria: Litoral, Turisme sostenible, ODS,