Litoral La Matinal al parc tindrà lloc el diumenge 28 d'abril a Sant Mateu

Comença el 17è Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral

18/04/2019

En el marc de la 17a edició del programa Viu el parc, el proper diumenge 28 d’abril els voltants de Sant Mateu, a Premià de Dalt, acolliran la clàssica festa Matinal al parc. Unes setmanes més tard, el divendres 3 de maig el Celler romà, Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora (Teià), acollirà el recital poètic de Maria Cabrera i Àlex Susanna, dins el programa Poesia als parcs. Lletres i paisatges 2019.

La campanya Viu el parc s'estructura en dues vessants, per una banda, els actes centrals (com la Matinal al parc, el recital poètic del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges o la Nit d'estels) dirigits especialment a un públic familiar, i, per una altra, el programa escolar, adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis del Parc.

Us oferim més informació de les diverses activitats destacades. Reserveu-vos ja les dates!

Matinal al parc

Diumenge 28 d'abril a l'entorn de Sant Mateu (Vilassar de Dalt), de les 10.30 a les 14 h:

“Contes d’anar i tornar”.

“Vesteix el teu personatge”, taller de vestits amb teles i taller d’accessoris de vestuari (barrets, corones, cinturons, etc.).

“Contes encontats”, quatre petits escenaris de contes, setze jocs en gran format i dos espais de maquillatge per endinsar-se en els contes tradicionals.

A les 11 h:

“La volta al món en uns quants contes”, espectacle itinerant.

A les 12.30 h:

Espectacle de cloenda amb Moi Aznar.

Com arribar-hi?

L’accés recomanat per arribar a Sant Mateu és el que es troba des de Vilassar de Dalt en direcció Cabrils o, a la inversa, des del carrer que surt a l’alçada de l’ermita de Sant Sebastià, en el canvi de rasant que limita els dos municipis. Cal agafar el carrer asfaltat que, tot seguit, continua amb la pista que dona accés al Parc. Seguint la pista s’arriba a la creu d’en Boquet, cruïlla de camins on hi ha el Centre d’Informació del Parc. Des d’aquest encreuament s’accedeix a Sant Mateu pel camí de l’esquerra, que s’enfila fins a la cruïlla que indica cap a l font de Sant Mateu, a l’alçada de la subestació elèctrica.

'Oriol, l'esquirol'

El mateix diumenge 28 a les 10 h, es farà la passejada guiada "Oriol, l’esquirol", un itinerari (a través d’un conte) per als més petits de la casa que ens conduirà fins a Sant Mateu, on podran participar a la Matinal del Parc. El recorregut és el següent: Cadira del Bisbe - Sant Mateu. Punt de trobada: Cadira del Bisbe.

Poesia als parcs. Lletres i paisatges

El divendres 3 de maig, a les 18 h, el Celler romà, Centre Enoturístic i Arqueològic de Vallmora (Teià), acollirà el recital poètic a càrrec de Maria Cabrera i Àlex Susanna.

Dues oportunitats per gaudir de la Nit d’estels

Enguany, s’han programat dues sessions de la Nit d’estels. Per una banda, l’11 de maig a Santa Agnès de Malanyanes (la Roca del Vallès), de les 21.30 a les 23.30 h, amb una introducció al coneixement del cel, observació dels astres a ull nu i de planetes amb el telescopi. Les places són limitades. Inscripcions: nitdestelslaroca@fusic.org .

Unes setmanes després, el dissabte 29 de juny, a Vilassar de Dalt, a l’icònic castell de Burriac. La jornada començarà amb una pujada nocturna familiar, a càrrec de la Secció Excursionista de La Massa, i, una mica més tard, de les 22 a 23.30 h, la Nit d’estels. Les places també són limitades. Inscripcions: nitdestelsvilassar@fusic.org.

Programa escolar

Per la seva banda, el programa escolar del Viu el parc s'adreça als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis del Parc. L'entorn natural, el patrimoni històric i cultural, l'ús públic i la gestió dels parcs són els eixos fonamentals del treball escolar i consta d'una visita a l'aula i d'una sortida conjunta a algun indret destacat del Parc. Les dues activitats són complementàries i apropen els alumnes dels municipis del Parc de la Serralada Litoral al coneixement dels seus valors.

Volem agrair especialment la col·laboració dels propietaris de Can Riera de Sant Mateu, per cedir la propietat per a la realització de les festes escolars i de la Matinal Viu el parc.

Viu el parc és una magnífica oportunitat per descobrir el Parc de la Serralada Litoral. Descarregueu-vos el programa i veniu a gaudir-ne!

Categoria: Educació ambiental, Litoral, Educació ambiental, Educació ambiental, Poesia als parcs, Viu el parc, Poesia als Parcs, general,