Marina Després de la mort dels pins per la sequera

Acaben els treballs per garantir la seguretat a l’àrea d’esplai de la font del Tort, al Parc de la Serralada de Marina

02/07/2024

Durant el mes de juny s’han executat els treballs necessaris per a garantir la seguretat dels usuaris de l’àrea d’esplai de la font del Tort, que han comportat tallar uns 50 arbres que havien mort per la sequera. Aquesta àrea és propietat de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i el manteniment el duu a terme el Consorci del Parc de la Serralada de Marina.

Durant el mes de maig es va constatar la mort de pràcticament tots els peus de pi pinyoner i la caiguda d’alguna branca. Tant el Parc com l’Ajuntament de Montcada i Reixac van veure necessari el tancament de l’àrea d’esplai per evitar qualsevol risc als usuaris.

Els treballs els ha executat l’ADF La Serralada i han consistit en la tallada i retirada de l’arbrat mort, un total de 50 arbres aproximadament. Un cop finalitzats aquests treballs, s’ha desbrossat la vegetació arbustiva i herbàcia per millorar la seguretat de l’àrea de lleure en cas d’incendi forestal.

Amb actuacions com aquesta, el Parc de la Serralada de Marina intenta preparar-se pel que podria ser un estiu complicat per risc d'incendis forestals, per la qual cosa recorda a tots els usuaris la necessària prudència i actuacions conforme a llei: no fer foc ni barbacoes fora dels espais habilitats i ser molt prudents amb tot allò que comporti perill d’incendi, com ara les cigarretes, la circulació motoritzada o l’abandonament de deixalles. En cas de detectar una fumera sospitosa, cal avisar al telèfon 112.

Categoria: flora, Gestió del medi, Marina, Prevenció incendis, Biodiversitat, ODS,