Marina Van fer l’itinerari fins a Puig Castellar i van parlar amb tècnics de l’espai natural

Alumnes de l’Institut de Sostenibilitat i Medi Ambient de Barcelona coneixen la gestió del Parc de la Serralada de Marina

05/12/2023

Amb el nou curs escolar, continua el projecte de col·laboració entre l'Institut de Sostenibilitat i Medi Ambient de Barcelona (anteriorment Institut Rubió i Tudurí), el Parc de la Serralada de Marina i les biblioteques dels municipis del parc. El dijous 30 de novembre i divendres 1 de desembre, dos grups d'alumnes de primer curs de grau superior de Gestió forestal i del medi natural, del mòdul Tècniques d'educació ambiental, van fer una primera visita a l'espai natural.

Amb el guiatge de tècnics i treballadors del Parc, els alumnes van recórrer l'itinerari senyalitzat fins al poblat ibèric de Puig Castellar, descobrir l'indret i abordar aspectes clau de la gestió d'un espai natural. Al finalitzar el matí van visitar l'equipament ambiental Ecometròpoli de Santa Coloma de Gramenet. Aquestes accions busquen tancar el cercle entre formació, coneixement i gestió als espais naturals protegits

En el marc d'aquesta acció formativa, els temes que l'equip tècnic del Parc i els alumnes van abordar van ser, d'una banda, les característiques i peculiaritats d'aquest espai natural protegit i diferències respecte d'altres, la seva gestió i organigrama i, d'una altra, idees clau de l'ús públic i l'educació ambiental i eines per la interpretació del patrimoni. També es van comentar possibles sortides professionals dels seus estudis.

Al mes de desembre els alumnes coneixeran els espais de les biblioteques on es poden realitzar accions d'educació ambiental i durant primer trimestre de 2024 començaran a elaborar diversos projectes d'activitats d'educació ambiental per realitzar-los dins d'aquest espai.

L'alumnat rebrà l'assessorament tècnic per tal d'ajustar les seves propostes a la realitat del Parc i de les biblioteques on es podrien desenvolupar. I d'entre les propostes, s'escolliran les més treballades i valorades per poder-les desenvolupar en una situació real amb participants, com a recurs d'aprenentatge i en un futur potser es podran desenvolupar en el marc del programa "Parcs i biblioteques... naturalment!"

Activitats i col·laboracions com aquesta posen en relleu la potència com a espai d'aprenentatge i educatiu del Parc per als escolars i resta de la ciutadania, tant de l'àmbit dels municipis de integren l'espai natural protegit com dels propers.

Categoria: Educació ambiental, Marina, Educació ambiental, ODS,