Marina Per participar, caldrà inscriure's a les propostes el mateix dia al punt de recepció

La 6a edició de 'La primavera a la serralada de Marina' programa nombroses activitats a l'entorn de Can Miravitges

18/05/2022

El diumenge 22 de maig entre les 10 i les 13.30 h se celebrarà a l’entorn de la masia de Can Miravitges i de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer la 6a edició de 'La primavera a la serralada de Marina'. Es tracta d’una jornada participativa adreçada al públic familiar amb activitats de sensibilització ambiental. Enguany, es commemora també els vint anys del Parc de la Serralada de Marina.

"La primavera a la serralada de Marina" té també l’objectiu de posar en valor l’Escola de Natura Angeleta Ferrer com a pionera i referent de l’educació ambiental a Catalunya, així com donar a conèixer un espai que sintetitza els valors naturals, històrics i educatius del Parc de la Serralada de Marina, que just enguany celebra el seu vintè aniversari.

Activitats programades

Entre els nombrosos tallers i activitats i visites que s’organitzen, n’hi ha sobre Les papallones de la serralada de Marina. Itinerari CBMS, a càrrec d’Aloc Natura i adreçat a partir de 8 anys i el Taller d’anellament d’ocells, igualment amb Aloc Natura. També s'oferirà la Visita a la masia de Can Miravitges, amb el Museu de Badalona i, a càrrec de l'Escola de Natura Angeleta Ferrer, El jardí de plantes aromàtiques; Fem safareig a Can Miravitges! (El petits organismes del safareig), i Els insectes de Can Miravitges.

Les propostes continuen amb les sessions de Contacontes amb Gemma Bernabé (Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona); Les abelles de la mel, a càrrec d’Àrnia Apicultors; Els amfibis i els rèptils de la serralada de Marina, amb el GRENP, i el taller Mòbils amb fulles, dins el programa Viu el Parc del Parc de la Serralada de Marina. Per cloure la jornada hi haurà l'Alliberament de fauna salvatge recuperada (a les 13.15 h), a càrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Per participar a les diverses propostes caldrà inscriure’s el mateix dia al punt de recepció, a l’entrada de la masia, a partir de les 10 h. Les places són limitades. Es faran dos torns de cada taller. El primer torn serà de 10.30 a 11.30 h i el segon torn d’11.45 a 12.45 h. De les 13 a les 13.30 h, i com a final de la jornada, tindrà lloc l’alliberament de fauna salvatge recuperada, acte al qual podrà assistir tothom.

Dia Internacional de la Biodiversitat i Setmana de la Natura

"La primavera a la serralada de Marina" d’enguany s’emmarca dins del Dia Internacional de la Biodiversitat que, aquest 2022, se centra a construir un futur compartit per a totes les formes de vida i en què els ecosistemes i la natura aporten solucions al clima, els problemes de salut o la seguretat alimentària i hídrica.

També s’emmarca dins el Dia Europeu dels Parcs (24 de maig) i la Setmana de la Natura, que tindrà lloc del 22 de maig al 5 de juny, durant la qual diferents associacions, fundacions, ajuntaments, escoles o empreses organitzen més de 300 activitats per a la conservació de la natura arreu de Catalunya.

Com és tradició, a les persones que hi participin se’ls donarà el braçalet solidari #setmananatura, de cotó natural i elaborat per una entitat d’inclusió social per tal que pengin a les xarxes socials imatges de "La primavera a la serralada de Marina" amb la polsera.

"La primavera a la serralada de Marina" està organitzada per l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Badalona i compta amb el suport del Consorci del Parc de la Serralada de Marina. A més, en l’edició d’enguany, hi participen ALOC Natura, Àrnia Apicultors, Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Grup de Recerca de l'Escola de la Natura de Parets del Vallès GRENP, Museu de Badalona i Xarxa Municipal de Biblioteques de Badalona.

Per accedir-hi es recomana utilitzar el transport públic (línies M28, B24 i M6 de l’empresa TUSGSAL) i baixar a la parada de l’Escola de Natura. Un cop allà, cal seguir les indicacions fins al punt de recepció i informació que estarà a l’entrada de la masia de Can Miravitges.

Per a més informació es pot contactar amb l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Badalona (tel. 934 832 989 o 934 832 671).

Font de la informació: Ajuntament de Badalona

Categoria: Marina, Dia Europeu dels Parcs, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,