Marina Hi participen prop de vuit-cents alumnes de les escoles dels municipis del Parc

En marxa les sortides del programa d'educació ambiental Viu el parc a l'escola al Parc de la Serralada de Marina

17/02/2022

La vall de Sant Jeroni, indret emblemàtic del Parc de la Serralada de Marina, va acollir el dilluns 14 de febrer l’inici de les sortides del programa Viu el parc a l’escola, que s'allargaran fins al març. Durant tot un matí, els alumnes gaudeixen de la mà d'educadors ambientals d’un itinerari de descoberta sobre la fauna, flora i patrimoni de l’indret, una de les poques valls sense urbanitzar del Barcelonès. El programa s’adreça als infants de 5è de primària dels centres educatius dels municipis del Parc i hi participen, cada any, més de vint escoles i quasi vuit-cents alumnes.

Guiats per educadors ambientals, durant la sortida a la vall de Sant Jeroni, a Badalona, els infants descobreixen els diversos valors tant naturals com patrimonials del seu entorn natural més proper. Així, al llarg del matí els grups realitzen activitats ludicoformatives diverses com un joc de pistes i un itinerari de descoberta sobre la flora i fauna, el relleu i els rastres, la història i el patrimoni de l’indret, una de les poques valls sense urbanitzar del Barcelonès.

Els parcs, espais educatius

Els objectius principals del Viu el parc a l’escola són donar a conèixer als infants els valors ambientals, culturals i socials dels parcs naturals, potenciar el seu sentiment de pertinença amb i l’indret i fomentar l’interès per la defensa dels valors i les funcions dels parcs naturals. Per aconseguir-ho, el programa es desenvolupa en tres fases: un treball previ a l’aula conduït per un educador ambiental, la celebració d’una jornada festiva també guiada a l’espai natural protegit i un treball posterior.

En total, al Parc de la Serralada de Marina cada any hi participen cada curs prop de vuit-cents alumnes de 5è de primària de més de vint escoles dels municipis del Parc (Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Montcada i Reixac i Tiana).

Programes com el Viu el parc a l’escola posen en relleu l’alt valor pedagògic i potencial educatiu dels parcs i espais naturals protegits. Compta amb el suport dels ajuntaments i, a més del Parc de la Serralada de Marina, també hi participen el Parc del Castell de Montesquiu, l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, el Parc del Montnegre i el Corredor, el Parc de la Serralada Litoral, el Parc del Garraf, el Parc d’Olèrdola i el Parc del Foix.

Categoria: Educació ambiental, Marina, Educació ambiental, Viu el parc, ODS, Educació ambiental,