Marina Es disposa de nombrós material accessible

El Parc de la Serralada de Marina facilita l'accés a l'espai natural a les persones amb mobilitat reduïda

La jove estudiant amb la cadira Joëlette i els monitors de l'Escola de Natura del Corredor. Autor: XPN

21/09/2022

Una de les voluntats dels gestors del Parc de la Serralada de Marina és possibilitar l’accés al medi natural i la participació a les activitats d’educació ambiental de tota la població, incloses aquelles persones i alumnes amb diversitat funcional. Amb aquest objectiu, fa uns anys es van dotar de materials i recursos accessibles equipaments com l’Escola de Natura Angeleta Ferrer i Ecometròpoli. Gràcies a aquests materials, en concret de la cadira Joëlette, una alumna de 1r d’ESO de Santa Coloma de Gramenet va poder visitar recentment amb la resta dels seus companys la font de l'Alzina, passant pel poblat ibèric Puig Castellar.

Per tal de millorar l'accessibilitat de la població en general al Parc i, també, la participació d’aquells alumnes amb dificultats visuals i de mobilitat a les activitats educatives que s'hi organitzen, fa uns anys el Parc de la Serralada de Marina va dotar de material inclusiu l’Escola de Natura Angeleta Ferrer i Ecometròpoli, dos equipaments municipals amb conveni amb el Parc.

El material disponible per a persones amb disminució visual es compon de fitxes didàctiques de fauna i de flora que inclouen un dibuix en relleu de gran fidelitat, text explicatiu en braille i macrocaràcters; mapes tàctils, amb relleu i Braille; barres direccionals, i l’audiovisual del Parc de la Serralada de Marina subtitulat.

Pel que fa a les persones amb mobilitat reduïda, hi ha la possibilitat d’utilitzar, mitjançant reserva prèvia, material inclusiu com les cadires Joëlette o terceres rodes, entre d’altres.

Precisament, gràcies a l’ús de la Joëlette, una cadira tot terreny d’una sola roda, i amb el suport de monitors de l'Escola de Natura del Corredor i tècnics del Parc, el dilluns 12 de setembre al matí una alumna amb mobilitat reduïda que actualment està cursant 1r d’ESO a l’Institut El 9 de Santa Coloma de Gramenet va poder visitar amb la resta dels seus companys la font de l'Alzina per la part de Montcada, passant pel poblat ibèric Puig Castellar. Aquesta mateix alumna ja va poder visitar el Parc el curs anterior, quan feia 6è de Primària a l'Escola Riera Alta, del mateix municipi.

Per a més informació, es pot consultar la web Accessibilitat a la Xarxa de Parcs Naturals, que aplega tots els programes, materials, rutes i itineraris accessibles que ofereix la Xarxa de Parcs Naturals. ​​​​​​​

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Marina, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,