Marina S’hi pot participar entre l’1 d’abril i el 31 de maig

El Parc de la Serralada de Marina organitza, entre l'1 d'abril i el 31 de maig, l’11è Concurs de fotografia per promoure els valors naturals del Parc

30/01/2024

Ja estan disponibles les bases per participar, entre l’1 d’abril i el 31 de maig, en l’11è Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada de Marina. El tema és el mateix parc, amb tres categories: fauna o flora, paisatge i patrimoni històric. L’objectiu del concurs és promoure i donar a conèixer els valors naturals, culturals i històrics del Parc de la Serralada de Marina i el pas de l’ésser humà per les seves terres.

Encerclat per grans nuclis urbans, el Parc de la Serralada de Marina desenvolupa un paper fonamental com a espai verd, educatiu i de lleure dins de l’Àrea Metropolitana. Malgrat aquesta pressió humana, el Parc presenta una fauna i una vegetació notables i conserva un ric patrimoni històric, del qual destaquen poblats ibèrics, monestirs i masies.

El concurs, gestionat pel fotògraf Xavier Vilaregut, té tres categories: fotografia de fauna o flora, fotografia de paisatge i fotografia de patrimoni històric dins el Parc de la Serralada de Marina i/o dels municipis que el conformen. El concurs és gratuït i obert a qualsevol persona. Els premis són de 100 euros per al guanyador de cada categoria i 300 per a la millor col·lecció. Una selecció de les fotografies premiades i/o de les més destacades formaran part d’una exposició itinerant en diferents ubicacions dels municipis del Parc.

Es pot presentar un sola fotografia per a cadascuna de les tres categories establertes. Per tant, cada concursant pot presentar un màxim de tres imatges en total. Les fotografies hauran de ser inèdites, és a dir, no han d’haver estat mai premiades en cap altre concurs ni haver estat presentades en edicions anteriors. Cada participant només pot optar a un premi.

Els participants actuaran de manera respectuosa i discreta. Minimitzaran el seu impacte sobre el medi natural i sobre els seus habitants i contribuiran a restaurar les condicions de l’entorn. No s’acceptaran fotografies que el jurat consideri que han afectat la fauna o l’entorn natural de manera explícita.

El format serà digital, en JPEG. La imatge ha de tenir un mínim de 3.000 píxels pel costat més llarg, per poder-se imprimir de manera correcta a mida A3. Les fotografies han d’estar lliures de marques d’aigua o signatures. S’accepta qualsevol tècnica fotogràfica. Es valorarà l’originalitat, la qualitat artística de la fotografia i el significat de la imatge respecte a l’objectiu del concurs.

Les obres s’han d’enviar al portal concursfotografic.cat i cal emplenar les dades que s’hi demanen a partir de l’1 d’abril i abans del 31 de maig de 2024. El jurat estarà format per una comissió amb membres de la Diputació de Barcelona i del Consorci del Parc de la Serralada de Marina. El veredicte del jurat, que és inapel·lable, es farà de manera virtual.

Categoria: Marina, Educació ambiental, Viu el parc, ODS,