Marina Amb un punt d'informació sobre el Parc i l'exposició itinerant

El Parc de la Serralada de Marina participa en la Festa del Medi Ambient que organitza l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

08/06/2022

El parc de Can Zam va ser l'escenari el diumenge 5 de juny d'una jornada familiar organitzada per l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet per commemorar amb diverses activitats el Dia Mundial del Medi Ambient. El Parc de la Serralada de Marina hi va ser present amb un punt d’informació atès per personal del Parc amb materials i publicacions de l'espai natural i l’exposició itinerant sobre la fauna, flora, història i patrimoni del Parc.

El parc de Can Zam de Santa Coloma de Gramenet va acollir el diumenge 5 de juny, de les 10 a les 14 h, una festa popular, oberta a la ciutadania, per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient amb una desena de tallers participatius, dues exposicions mòbils, i diversos jocs, gimcanes i espectacles per a totes les edats.

El Parc de la Serralada de Marina també hi va ser present amb un punt d’informació atès per personal del Parc que oferia materials i publicacions sobre les activitats, itineraris, etc. de l'espai natural protegit. Així mateix, al llarg del matí també es va poder visitar l’exposició itinerant sobre els secrets de la fauna, flora, història i patrimoni del Parc.

Coorganitzada per l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), la festa va comptar amb la col·laboració d’altres administracions com, a més del Parc de la Serralada de Marina, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya o el Consorci Besòs Tordera.

També hi van participar la majoria dels serveis municipals i entitats locals de Santa Coloma de Gramenet com la Fundació Tallers (que va fer un taller d’ecocatifes), Bosc de Llum, Veu Animal, el Centre d'Estudis del Barcelonès Nord i el Centre Excursionista Puig Castellar.

Sota el lema “Renaturalitzar Santa Coloma, protegir la biodiversitat”, la ciutadania recuperava després del parèntesi provocat per la pandèmia aquesta diada popular i participativa.

Els Agents Rurals van alliberar una au en captivitat mentre que al Parc Fluvial del Besòs es va fer una demostració d’anellament científic (veure notícia aquí), dues activitats que es van desplaçar del parc a la llera del riu Besòs.

La campanya municipal de prevenció i eliminació de residus "Tu poses la màgia", els  vehicles elèctrics del servei de Parcs i Jardins, una gimcana cívica o els tallers sobre energia eòlica que ha preparat el Pompeu Lab i el d’elaboració de sabons ecològics amb oli vegetal de cuina a càrrec dels serveis urbans, van ser altres activitats i propostes.

El nou equipament mediambiental de Can Zam, el Jardí de les Papallones i Hotel d’Insectes, ubicat al mateix parc, enfront de l’Aula Ambiental Isabel Muñoz, també va tenir presència en aquesta diada amb un taller propi que va permetre als participants fer màscares de papallona. El taller el van impartir els educadors ambientals de l’AMB, l’entitat metropolitana que també va portar a Can Zam el seu servei gratuït de posada a punt de bicicletes per a la ciutadania en el marc de l’aposta conjunta amb l’Ajuntament pel foment de la mobilitat sostenible i saludable.

Presentació de l’EcoAula Visual

Per commemorar el Dia del Medi Ambient, es va fer també el diumenge la presentació del projecte d'EcoAula Visual, un primer pas del programa educatiu i de ciència ciutadana que es desenvoluparà a la ciutat en el marc de la Renaturalització del Riu Besòs. L'acte va tenir lloc a les 11 h al Parc Fluvial del Besòs, accedint-hi per l'avinguda Pallaresa.

L’AMB i l’Ajuntament van iniciar el passat mes de gener les obres del projecte de renaturalització que servirà per millorar la qualitat ambiental de l’espai fluvial i permetrà un desenvolupament de la biodiversitat de flora i fauna al riu Besòs.

La renaturalització del Besòs comença a Santa Coloma amb la creació del Refugi de Biodiversitat, un corredor ecològic d’espais naturals per preservar els hàbitats existents, potenciar la biodiversitat autòctona i eliminar les espècies invasores.

Un dels objectius estratègics d’aquesta primera fase del projecte és posar en marxa recursos i espais educatius per al desenvolupament d'activitats de divulgació i ciència ciutadana, i aquí s’emmarca la creació de l’EcoAula Visual.

Font de la informació: Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

Categoria: Educació ambiental, Divulgació, Exposicions, Marina, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,