Parc Fluvial Besòs A càrrec de Xavier Larruy, Daniel González i Oriol Tello

El Parc Fluvial del Besòs commemora el Dia Mundial del Medi Ambient amb un anellament científic d'ocells

Blauet pintat al mur del marge esquerre del Parc Fluvial, a l'alçada de Pallaresa. Autor: Swen Schmitz

07/06/2022

Per celebrar el Dia Mundial del Medi Ambient, el Parc Fluvial del Besòs es va unir el diumenge 5 de juny als actes de commemoració d'aquesta efemèride amb la realització d'un anellament científic d'ocells. L'activitat va ser a càrrec de Xavier Larruy, biòleg i ornitòleg especialitzat a fer el seguiment de la fauna del Parc Fluvial, qui va estar acompanyat dels anelladors Daniel González i Oriol Tello.

Durant l'activitat, gratuïta i oberta a tothom, es van capturat un total de dotze exemplars d'ocells de sis espècies diferents. L'espècie més capturada va ser el pardal comú (Passer domesticus), seguit del rossinyol bord (Cettia cetti) i la mallerenga carbonera (Parus major). Degut a l'època en què estem, la sessió no va ser gaire productiva ja que els ocells ja es troben a les seves zones migratòries.

En la mateixa jornada, l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet va presentar un mural educatiu que l'artista Swen Schmitz estarà pintant durant els propers dies en el mur del marge esquerre del Parc Fluvial, a l'alçada de Pallaresa. Schmitz va començar el mural pintant un blauet.

Aquestes activitats van ser en tot moment seguides per l'equip d'informadors del Parc Fluvial i per la Policia Local de Santa Coloma de Gramenet, a qui el Parc Fluvial agraeix el suport.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: Educació ambiental, fauna, vertebrats, ocells, Divulgació, Parc Fluvial Besòs, Parc Fluvial del Besòs, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental, Parc Fluvial del Besós,