Marina Col·laboren d'aquesta manera amb el manteniment de la zona d'excavacions arqueològiques

Membres del Cercle de Voluntaris netegen la vegetació de l'entorn del poblat ibèric de les Maleses

13/05/2021

Una trentena de membres del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van netejar el dissabte 8 de maig la vegetació del perímetre del poblat ibèric de les Maleses (Montcada i Reixac), en l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina. L’acció té cura de l’indret i facilita el desenvolupament de futures excavacions arqueològiques.

El tècnic d’ús públic del Parc de la Serralada de Marina, Toni Navarrete, va rebre el grup de voluntaris i voluntàries i la jornada va començar amb una passejada fins al jaciment ibèric de les Maleses. L'indret es troba en la part més alta del turó de les Maleses, a Montcada i Reixac, i gaudeix d’unes vistes panoràmiques immillorables.

Un cop al jaciment, Mercedes Duran, directora del Museu Municipal de Montcada i Reixac, i Gemma Hidalgo, codirectora de l’excavació, van oferir unes magnífiques explicacions que van fer viatjar els membres del Cercle fins al segle V aC, quan el poblat estava en ple rendiment i es creu que podrien haver-hi un centenar d’habitants a la zona.

Després de conèixer tots els secrets del poblat ibèric, els participants a l'acció de voluntariat ambiental van començar la tasca del dia que va consistir a retirar la vegetació del perímetre del jaciment per evitar que envaeixi la zona i facilitar, d’aquesta manera, les futures excavacions. El grup va treballar de valent durant tot el matí assolellat fins aconseguir netejar l’entorn.

Un cop acabada la feina, van tornar caminant fins l'Àrea d’esplai de la font de l’Alba, al municipi de Tiana.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Marina, Cercle de voluntaris, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,