Marina S'ha fet entre el 17 i el 28 d'octubre a diversos llocs d'elevat ús públic

Finalitza amb èxit la campanya anual de tractament biològic de la processionària del pi al Parc de la Serralada de Marina

El tractament del <i>Bacillus thuringiensis var. kurstaki</i>. Autor: XPN

El tractament del Bacillus thuringiensis var. kurstaki. Autor: XPN

07/11/2022

Entre el dilluns 17 i el divendres 28 d’octubre, diferents indrets amb un elevat ús públic del Parc de la Serralada de Marina han rebut un tractament biològic de la processionària del pi. La campanya anual vol prevenir l’aparició de bosses als pins i posteriors processons d'erugues amb pèls urticants.

Del 17 al 28 d’octubre, el Parc de la Serralada de Marina va realitzar un control biològic de la processionària del pi a diversos indrets amb una alta freqüentació en els termes municipals de Badalona, Montcada i Reixac, Sant Fost de Campsentelles, Santa Coloma de Gramenet i Tiana.

El tractament es va realitzar als mateixos espais que la temporada passada: l’entorn de la font del Tort, el turó d’en Rata, el camí de la Torre dels Frares, l’entorn de la font de l’Alzina i camí dels Minerals, el bosquet de les Escoles, l’entorn de Sant Jeroni de la Murtra i ermita de la Miranda, els entorns de Canyet, els entorns de Can Ruti i del Tanatori de Badalona, el camí del cementiri de Sant Fost de Campsentelles i l’entorn de la font de l'Alba.

Durant els mesos de juliol a setembre neixen les papallones d’aquesta espècie, període durant el qual realitzen les postes sobre les agulles dels pins. Al cap d’unes cinc setmanes neixen les larves petites, que són de color verd i s’alimenten de les fulles més pròximes al punt de posta. Amb l’arribada del fred, formen un niu amb pèls sedosos de color blanc, que col·loquen a la part més assolellada de l’arbre.

El tractament fitosanitari que es va aplicar és de tipus biològic (Belthirul) i la seva matèria activa és el Bacillus thuringiensis var. kurstaki, que s’aplica mitjançant un vehicle que atomitza el producte des del camí. La finalitat d’aquest control és la reducció de la densitat d’erugues per evitar que acabin fent les bosses als pins i les posteriors processons amb erugues amb pèls urticants els mesos de febrer i març.

Durant el període de temps en què es va fer el tractament, els indrets escollits es van senyalitzar convenientment per evitar la coincidència amb usuaris mentre s'aplicava el producte, el qual no requereix temps de seguretat posterior a la seva aplicació. També es va informar a la ciutadania a través de la pàgina web del Parc i de les xarxes socials i es va comunicar als diferents ajuntaments.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: invertebrats, Gestió del medi, Marina, Biodiversitat, Educació ambiental, ODS,