Marina S'exposen a la Biblioteca Elisenda de Montcada

Ja es coneixen els guanyadors del 6è Concurs Fotogràfic del Parc de la Serralada de Marina

21/06/2019

La sisena edició del Concurs de Fotografia del Parc de la Serralada de la Marina, que organitzen el Centre de Documentació del Parc de la Serralada de la Marina, la Biblioteca Elisenda de Montcada, l’Ajuntament de Montcada i Reixac i el Parc de la Serralada de Marina amb la col·laboració de l’AFOTMIR, va finalitzar el dijous 20 de juny amb la lectura del veredicte i l’entrega de premis a les tres millors fotografies a les categories de flora i fauna, patrimoni i paisatge.

Els premis es van entregar a la Biblioteca Elisenda de Montcada en un acte en el qual van estar presents la coordinadora de les Biblioteques de Montcada i Reixac, Gisela Ruiz; la directora del Parc de la Serralada de Marina, Cinta Pérez; el regidor de Medi Ambient i Medi Natural de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, Oriol Serratusell. i el president de l'AFOTMIR, Cosme Oriol.

En aquesta edició s’han presentat 36 fotògrafs, que han entregat un total de 113 imatges: 58 de flora i fauna, 34 de patrimoni i 21 de paisatge. Una de les novetats ha estat el reconeixement, per primera vegada en aquest certamen, de dues propostes fotogràfiques presentades per dones, concretament les de Carme Mas i Montserrat Dolz, segon i tercer premi respectivament a la categoria de patrimoni.

Aquí teniu la relació de tots els guardonats, podeu veure-les totes en aquest àlbum del Facebook del Parc:

Fotografia de flora i/o fauna:

1r premi: José Maria Vintró, per “Equilibri‟.

2n premi: Antonio Sáez, per “Charaxes jasius”.

3r premi: Toni Barbany, per “Libèl·lula de secà”.

Fotografia de patrimoni:

1r premi: Toni Barbany, per “Nit a Ca L‟Alemany‟.

2n premi: Carme Mas, per “Sant Jeroni de la Murtra - Claustre‟.

3r premi: Montserrat Dolz, per “L‟Àngel”.

Fotografia de paisatge:

1r premi: Marc Domingo, per “Nits plenes de llum‟.

2n premi: Rubén Sanz, per “Vistes‟.

3r premi: Rafael Figueras, per “Boira matinal a Torribera‟.

La directora del Parc de la Serralada de Marina, Cinta Pérez, va recordar que el propòsit del concurs és reivindicar la importància del Parc: “El que volem és que els municipis que constitueixen el Parc, Montcada i Reixac, Santa Coloma de Gramenet, Tiana, Sant Fost de Campsentelles i Badalona, se sentin més propers a ell gràcies a actes com aquest. El nostre objectiu és protegir i conservar el Parc, i això només serà possible si coneixem el que tenim”, va assegurar.

En la mateixa direcció es va pronunciar Cosme Oriol, qui va destacar també que des d’AFOTMIR s’està treballant per aconseguir que molta més gent prengui part en les properes edicions del concurs fotogràfic.

Finalment, Serratusell va comentar la importància que té el Parc de la Serralada de la Marina, alhora que va recordar la necessitat de tenir cura i mantenir el Parc net durant l’estiu per evitar el risc d’incendis. “Cal posar en valor el Parc de la Serralada de Marina, mostrar la seva bellesa, la seva fauna, la seva flora i la màgia del bosc. Concursos fotogràfics com aquest són una de les millors maneres que hi ha perquè la gent tingui clar quins tresors tenim a Montcada i Reixac i què podem perdre si hi ha un incendi, si embrutem els boscos o hi fem accions incíviques”, va explicar.

Les nou imatges guanyadores i les setze finalistes es poden veure exposades a la planta 1 de la Biblioteca Elisenda de Montcada. També es poden veure totes les fotografies presentades a l’àlbum de fotografies del premi en la pàgina de Facebook Parc de la Serralada de la Marina.

Moltes felicitats als guanyadors i moltes gràcies a tots els qui heu participat! Fins a la propera edició.

Font de la informació: Ajuntament de Montcada i Reixac i XPN

Categoria: Educació ambiental, general, Educació ambiental, Marina, Educació ambiental,