Més de 8.500 infants de 219 escoles participen en el primer Coneguem els nostres parcs que recupera la normalitat després de la pandèmia

27/06/2022

Arriba l'estiu i el programa Coneguem els nostres parcs, adreçat a alumnes de 6è de primària, s’acomiada fins al curs vinent. En l’edició d’enguany, que ha estat divertida i intensa, han participat més de 8.500 infants de 219 escoles de 72 municipis de la província. ​​​​El curs 2021-2022, s'ha celebrat també la 2a edició del Concurs d'auques dels parcs, que ha guanyat ​​​un grup de cinc alumnes de l'Escola Sant Jaume de la FEP, de l'Hospitalet de Llobregat, amb una auca sobre el Parc del Garraf.

Al llarg del 2022, els participants al programa d'educació ambiental Coneguem els nostres parcs s’han acomiadat de bon grat dels grups bombolla i de les mascaretes per tornar a gaudir sense filtres i conèixer la natura de la mà d’un equip educatiu qualificat i motivat. Fundesplai al Parc del Garraf i al Parc Agrari del Baix Llobregat; CIMA al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac; Aprèn al Parc del Castell de Montesquiu i al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, i DURBEC i Signatus al Parc del Montnegre i el Corredor són les empreses que, sota la coordinació de l’equip de Lavola Anthesis, han portat a terme el programa en els diferents espais naturals protegits de la Xarxa de Parcs Naturals on es desenvolupa i han transmès als infants participants la seva estima i els seus coneixements sobre el medi.

2a edició del Concurs d’auques

A més a més, durant el curs 2021-2022 s’ha celebrat la segona edició del Concurs d’auques dels parcs del Coneguem els nostres parcs. Els guanyadors han estat un grup de cinc nens i nenes de l’escola Sant Jaume de la FEP, de l’Hospitalet de Llobregat, municipi que participava per primer cop en el programa amb la incorporació d’algunes escoles de la xarxa L’H Escoles Sostenibles.

L'auca guanyadora porta per títol "Auca del Parc del Garraf" i ha estat obra del treball conjunt de l’Alessandro López, la Lucía Sanz, la Melanie Yucra, la Carla García i l’Eric Ayala. S’ha valorat especialment l’atenció al detall dels diferents elements del Parc que mostra, la cura i l’originalitat de la rima i els textos i els preciosos dibuixos explicatius de la seva experiència durant l’itinerari. Com a premi, l’escola ha rebut un càmera digital i, cada infant, una motxilla del naturalista, equipada amb tot allò necessari per a les seves sortides de camp: binocles, cantimplora, guia de natura, un llibre sobre el canvi climàtic i altres materials didàctics de la Xarxa de Parcs Naturals.

Es tanca així una nova edició del programa, que és la número 40, quaranta anys de vivències compartides amb milers d'escoles que han confiat en aquest projecte d’educació ambiental de la Diputació de Barcelona i d’infants que s’han apropat al medi natural per gaudir de la natura i per aprofundir en el seu coneixement. En definitiva, una quarantena d’anys de descobriments, treball conjunt i il·lusió.

Categoria: Educació ambiental, Xarxa de Parcs Naturals, Montseny, Guilleries-Savassona, Parc Agrari, Montesquiu, Garraf, Montnegre-Corredor, Sant Llorenç-Obac, Educació ambiental, ODS, Educació ambiental,