Montesquiu
S'organitzen activitats entre els mesos d'agost i desembre

25 anys de Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu

$urlFileEntry

Cartell. Autor: XPN

27/07/2020

Enguany se celebra la 25a edició del Viu el parc al Parc del Castell de Montesquiu. Els actes centrals d’aquest 2020 marcat per la pandèmia del coronavirus són la Nit d’estels a Sant Quirze de Besora el diumenge 23 d’agost i la Matinal al parc juntament amb el 21è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu el diumenge 25 d’octubre. També podreu gaudir de nombroses propostes als municipis, entre d'altres, tallers i concerts.

El diumenge 23 d’agost entre les 21.30 i les 23.30 h podreu participar a la Nit d’estels a Sant Quirze de Besora. Durant la nit, s’oferirà una introducció teòrica i visionat a ull nu i amb telescopi del cel. També es podrà contemplar la lluna creixent, Júpiter i Saturn. Organitzada per Inés Dibarboure de Blau, el Planetari, les places són limitades i cal fer inscripció prèvia a nitdestels@fusic.org.

El diumenge 25 d’octubre, una mica més tard enguany del que és habitual a causa de la COVID-19, el castell de Montesquiu acollirà la tradicional Matinal al parc, que engegarà motors amb les inscripcions al 21è Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu que es podran fer entre les 9 i les 11 h.

La Matinal es desenvoluparà durant tot el dia d’acord amb les mesures de seguretat establertes. A les 10 h hi haurà xocolatada, a partir de les 10.30 h, s'oferiran tallers de vestuari, màgia i jocs gegants i, a les 12.30 h, l’espectacle de cloenda amb Màgic Marc.

Entre les 11 i les 14 h i les 16 i les 19 h, hi haurà jornada de portes obertes al castell de Montesquiu. Les visites seran gratuïtes però l’aforament és limitat i, per tant, caldrà inscriure-s’hi prèviament durant el matí.

21è Ral·li Fotogràfic i cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges

El 21è Ral·li Fotogràfic, organitzat amb la col·laboració del Grup Fotogràfic Manlleu i obert a tothom, promou els valors naturals, culturals i històrics del Parc del Castell de Montesquiu i dels municipis que componen el Bisaura: Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Santa Maria de Besora, Sora i Vidrà.

El 2020 hi haurà tres temàtiques que no es donaran a conèixer fins al moment de la inscripció. De les 9 a les 14 h, per tant, tothom podrà realitzar les seves fotografies, però només s'acceptarà una imatge per a cada tema.

Hi haurà tres categories de premis: el premi a la millor col·lecció; tres premis a la millor fotografia de cada tema i un premi especial per a participants de fins a 12 anys.

A més, el dissabte 17 d'octubre a les 20.30 h en el marc del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges, es podrà escoltar el recital poètic "L’àngel i la infermesa de les cançons", d’Ivette Nadal amb l'acompanyament musical a la guitarra de Caïm Riba.

Activitats als municipis

Un any més, Viu el parc aplega nombroses activitat organitzades als municipis com el concert de Celtic Groove (danses i cançons tradicionals celtes) el diumenge 18 d’octubre i un taller de construcció de joguines reciclades el dimarts 29 de desembre, ambdues a Montesquiu. Sora serà l’escenari, el divendres 11 de setembre, d’una caminada amb trencada d’olles i una sessió de contes infantils de Moi Aznar.

A Santa Maria de Besora, el dissabte 5 de setembre se celebrarà l’aplec de Sant Moi, amb música de taverna amb el grup Marenda i uns dies més tard, el dissabte 12 de setembre, un taller d’estampació amb elements naturals. Per la seva banda, Celtic Groove actuarà el diumenge 30 d’agost a Sant Quirze de Besora i, el diumenge 4 d’octubre, hi haurà al mateix municipi el concert del grup En Clau de tres. Finalment, Vidrà acollirà el divendres 14 d’agost un taller de construcció de joguines amb material reciclat

Consulteu totes les propostes Viu el parc a l’Agenda dels parcs - Parc del Castell de Montesquiu.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Poesia als Parcs, Montesquiu, Educació ambiental, Poesia als parcs, Educació ambiental, Viu el parc,