Montesquiu Tot i l'amenaça de pluja, la matinal va aplegar 300 persones

La 23a Festa al parc omple el Parc del Castell de Montesquiu

18/06/2018

El diumenge 3 de juny, l'esplanada del castell de Montesquiu acollia la 23a edició de la Festa al parc del Parc del Castell de Montesquiu, dins del programa Viu el parc. 300 persones van gaudir durant tot el matí de tallers, màgia, música i altres propostes com el 19è Ral·li Fotogràfic.

Aquesta Festa matinal conviu amb el Ral·li Fotogràfic del Castell de Montesquiu, que enguany celebrava la seva 19a edició, una iniciativa que promou els valors naturals, culturals i històrics del Parc i dels municipis que componen el Bisaura.

Els nombrosos fotògrafs participants van arribar a primera hora del matí. El públic familiar va trigar una mica més. El temps amenaçava pluja, i no va ser fins a cap a les 11 h que l'afluència del públic va augmentar fins arribar a les 300 persones. Durant tot el matí, van estar actius el taller de vestuari i un taller de màgia en què se'ls ensenyava a fer petits jocs de màgia utilitzant objectes quotidians.

A mig matí, l'esplanada del castell ja s'omplia amb infants disfressats amb capes de mag i varetes màgiques fetes per ells mateixos, que provaven els jocs apresos feia una estona. De les 10.30 a les 12.30 h, la música en directe de la Swing Tenes Band ens va acompanyar amb un repertori que recordava a les bandes de Nova Orleans i convidava a ballar. La Tartana, foodtrack de gastronomia del territori, va oferir servei de bar amb entrepans calents.

Com ja és habitual, el castell va organitzar una jornada de portes obertes amb visites guiades gratuïtes. Es van fer tres passis al matí i dos a la tarda amb un aforament de quaranta persones per sessió.

A les 12.30 h, començava puntualment l'espectacle de cloenda “La il·lusió d'un somriure” amb el Màgic Coloraines. Tot i que començaven a caure les primeres gotes, unes 150 persones van gaudir d'un espectacle divertit amb molta participació del públic.

19è Ral·li Fotogràfic

Tot i la previsió de pluja, enguany es va batre el rècord de participació amb 66 participants. Els temes eren els següents: a) La força de la natura; b) Ambient; c) Parells. Els participants venien de vint-i-un municipis diferents i d’indrets tan llunyans com Vilafranca del Penedès o Mataró.

Us recordem que l’entrega dels premis serà el dissabte 30 de juny a les 12 h a la Cabanya del Castell i les fotografies finalistes i guanyadores s'exposaran al castell de Montesquiu de l’1 al 29 de juliol.

Un any més, la Festa al parc i el Ral·li Fotogràfic van ser una molt bona ocasió per gaudir amb la família d'un matí ple d'activitats gratuïtes i d’un paisatge sensacional. Us hi esperem l’any vinent!

Nit d’estels a Vidrà

El programa Viu el parc, però, no s'atura i, així, el diumenge 12 d’agost al camí de Palou Xic, entre les 21.30 i les 23.30 h podreu participar a la Nit d’estels al municipi de Vidrà. Durant la nit, s’oferirà una introducció teòrica i visionat a ull nu i amb telescopi del cel. Podreu observar la pluja d’estels de Sant Llorenç! Les places són limitades i cal fer inscripció a: nitdestels@fusic.org.

Descarregueu-vos el programa en aquest enllaç.

Categoria: Montesquiu, Educació ambiental, Educació ambiental, Educació ambiental, Viu el parc, general,